728 x 90

آمریکا از سازمان ملل‌متحد خواهان اعمال تحریم‌های جدید علیه کره شمالی شد

اعمال تحریم های جدید
اعمال تحریم های جدید
آمریکا از سازمان ملل‌متحد خواست تحریمهای جدیدی علیه کره شمالی به‌دلیل ادامه انجام آزمایشهای هسته‌یی اعمال کند. آمریکا پیش‌نویس قطعنامه جدیدی برای اعمال تحریمهای دیگری از جمله در زمینه صادرات نفت علیه کره شمالی که به‌رغم تمام اعتراضات به آزمایشات هسته‌یی خود ادامه می‌دهد را به شورای امنیت سازمان ملل‌متحد ارائه داد. آمریکا هم‌چنین خواستار رأی‌گیری از اعضای شورای امنیت در این مورد در تاریخ 20شهریور شده است.

برای تصویب این پیش‌نویس لازم است اعضای دائمی شورای امنیت یعنی آمریکا، روسیه، انگلستان، چین و فرانسه از حق وتو استفاده نکنند و حداقل 9عضو از 15کشور عضو این شورا با آن موافقت کنند.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه طی سخنانی اعلام کرده که اعمال تحریمهای جدید، کره شمالی را از آزمایشات هسته‌یی باز نخواهد داشت.

شورای امنیت سازمان ملل‌متحد در جولای گذشته قطعنامه اعمال تحریم جدید برای کاهش حجم صادرات کره شمالی از 3میلیارد دلار به یک‌سوم را تصویب کرد. این شورا از سال 2006 تاکنون در مجموع 8قطعنامه برای اعمال تحریم در بخشهای نظامی و اقتصادی علیه کره شمالی را به تصويب رسانده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/22bae277-fae7-4335-ad82-69f1ebea8cdb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات