728 x 90

کیهان خامنه‌ای: بازی خطرناک برجام

کیهان خامنه‌ای: بازی خطرناک برجام
کیهان خامنه‌ای: بازی خطرناک برجام
کیهان ارگان خامنه‌ای در یادداشت روز خود با عنوان ”بازی خطرناک «برجام 2» “ نوشت:
نیکی هیلی در وین به‌دنبال چه بود؟ خلاصه داستان از این قرار است که بر اساس بندهای 74و 75بخش دسترسی‌های برجام معروف به بخشQ، اگر آژانس نتواند در‌باره نگرانی‌های ادعایی خود در رابطه با فعالیتها و محل‌های اعلام نشده ایران که در پروتکل الحاقی ذکر نشده، به مدت 14روز با ایران به توافق برسد، ... . ایران باید ظرف سه روز زمینه دسترسی و بازرسی صددرصد مراکز نظامی و غیرنظامی را به آژانس بین‌المللی اتمی فراهم کند. آنچه نیکی هیلی از خلل و فرج بندهای 74و 75برجام که رهبر معظم قبلاً به دولت و تیم مذاکره‌کننده تذکر داده بودند، اما توجه نشده و برجام را با عجله امضاء کردند، به دست آورد این برداشت و تفسیر است که: اولاً برجام هیچ تفکیکی بین مراکز نظامی و غیرنظامی قائل نشده است... . اما رئیس‌جمهور و وزیرخارجه برنددار ایشان اولاً باید به‌طور صریح و شفاف بفرمایند مواضعشان در‌باره «مکمل برجام» و اتهام آمریکا مبنی بر نقض برجام از سوی ایران چیست؟ ثالثا باید به ملت قول دهند وارد بازی خطرناک «مکمل برجام» یا «برجام 2» نشوند.

ارگان خامنه‌ای در ادامه نوشت: اما با تجربه‌ای که از دولت یازدهم در عبور از خط قرمزهای نظام داریم، جای نگرانی است که دولت دوازدهم (همان دولت یازدهم) با انفعال و تفکر حفظ برجام به هر قیمتی ولو به قیمت خسارت محض و دستاورد هیچ؛ تن به این بازی خطرناک آمریکاییها و غربیها بدهد و «مکمل برجام» هزینه‌های جبران‌ناپذیری مثل خود برجام بر کشور تحمیل کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/23882664-9493-43c6-a8cc-3f44a84df76a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات