728 x 90

پس لرزه‌های پسابرجام، برافروختن آتش مخاصمات

دیدار نیکی هیلی و آمانو و پس لرزه های آن در درون رژیم ‌آخوندی
دیدار نیکی هیلی و آمانو و پس لرزه های آن در درون رژیم ‌آخوندی
واکنشهای هراس‌آلود مقامات و مهره‌های دولت روحانی با دور زدن اظهارات آمانو مبنی بر حق بازرسان آژانس برای بازرسی از سایتهای نظامی، و پرداختن به سخنان قبلی نیکی هیلی، بر آتش مخاصمات درونی رژیم دامن زده است.

تلویزیون رژیم در گزارشی پر دود و دم گفت: «کمالوندی در واکنش به ادعای نماینده آمریکا در سازمان ملل افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به مواد هسته‌یی نظارت دارد و پادمان به‌منظور کنترل مواد هسته‌یی است. نیکی هیلی بار دیگر مدعی شده تهران باید اجازه دهد از سایتهای نظامی این کشور بازرسی شود. به گفته کمالوندی پادمان حتی تجهیزات چرخه سوخت را هم کنترل می‌کند» (تلویزیون رژیم -11شهریور).

ظریف در یک اقدام مضحک در واکنش به موضع آمانو، اظهارات یک هفته قبل خود در مورد سخنان جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل را تکرار کرد تا موضع آمانو را دور زده و در ضرورت ادامه مسیر زهرخوران و حفظ برجام بار دیگر سخن بگوید. تلویزیون رژیم گفت: «وزیر خارجه هم‌چنین طرح بولتون سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل برای خروج از برجام را طرح از پیش شکست خورده خواند و گفت: اجرای این طرح باعث انزوای بیشتر آمریکا در عرصه بین‌الملل خواهد شد‌ رئیس دستگاه دیپلوماسی اظهارات نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل را هم درباره نظارت بیشتر بر برجام نشانهٴ بی‌اطلاعی وی از متن توافق دانست و گفت برجام کاملاً صحیح و روشن است و میزان نظارت هم در آن مشخص است» (تلویزیون رژیم- 11شهریور).

کیهان خامنه‌ای در پاسخ به این اظهارات ظریف نوشته است: « «برجام بسیار دقیق نوشته شده» آقای ظریف! به نفع ما یا آمریکا؟!... آقای ظریف می‌گوید «برجام بسیار دقیق است و در همه زمینه‌ها راه‌کار دارد»، این در حالی است که مسائل مختلف و نقض عهدهای مکرر آمریکا و زیاده‌خواهی‌هایش نشان می‌دهد بی‌دقتی در مذاکره و نگارش متن برجام از جمله عوامل چنین خسارتهایی است. وزیر امور خارجه در مصاحبه با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت گفت: برجام کماکان یک اولویت جمهوری اسلامی ایران است. مقامات ارشد دولت هم‌چنان اصرار دارند که به رویکرد پرخسارت «حفظ برجام به هر قیمت» ادامه بدهند. دولتمردان در تحلیلی سراسر ‌اشتباه تأکید دارند که «این توطئه آمریکاست که می‌خواهد نقض برجام به نام ما نوشته شود، بنابراین نظام باید به برجام متعهد بماند». کیهان خامنه‌ای در ادامه افزوده است «مقامات آمریکا در پی آن هستند تا با فشار بر دولت ایران برای تن‌دادن به برجامهای دو و سه در قضایای موشکی و حقوق‌بشری، خسارت محض برجام را به دیگر مؤلفه‌های قدرت نظام تعمیم بدهند. در روزهای اخیر نحوه رفتار آمریکا با برجام با کلیدواژه «مکمل برجام» مطرح شده است. بر این اساس آمریکا و کشورهای اروپایی در پی آن هستند که برجام را از یک توافق مدت دار به توافقی دائمی تبدیل کنند» (کیهان- 12شهریور).

در همین حال حسین شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در کیهان نیز با حمله به اظهارات ظریف تحت عنوان «مذاکره کردید یا دیکته نوشته اید» آورده است: «برخلاف اظهارات دیروز آقای ظریف، برجام «بسیار دقیق مذاکره و نوشته» نشده است و با عرض پوزش باید گفت؛ تیم هسته‌یی کشورمان از کارایی و توان لازم برای انجام مذاکرات برخوردار نبوده و نتوانسته است مانع از کلاه‌ گشادی شود که حریف برای برنامه هسته‌یی و اقتصاد ایران اسلامی تدارک دیده و سرمان گذاشته است» (کیهان- 12شهریور).
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/42634e8b-c290-4803-8a5f-1b7a43ad5c95"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات