728 x 90

تنش در روابط آمریکا و روسیه

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید
سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید
آمریکا از روسیه خواست کنسولگری خود در سانفرانسیسکو را ببندد.

تلویزیون فرانس 24: به روسیه گفته شده است کنسولگری خود را در سانفرانسیسکو و دفاتر خود در واشینگتن و نیویورک را ببندد. دولت ترامپ این تصمیم را به‌دنبال درخواست مسکو برای کاهش تعداد پرسنل دیپلوماتیک آمریکا اتخاذ کرده است

خبرنگار فرانس 24: کنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو درهای خود را به‌دنبال دستوری از جانب وزارت امور خارجه آمریکا خواهد بست. مراکز دو هیأت تجاری مسکو نیز بسته خواهد شد.

سارا ساندرز سخنگوی کاخ سفید 10شهریور 96: «ما از دولت روسیه می‌خواهیم کنسولگری خود در سانفرانسیسکو و یک مکان وابسته تجاری در واشینگتن دی.سی و یک مکان وابسته تجاری در شهر نیویورک را ببندد. این تعطیلی باید تا دوم سپتامبر انجام شده باشد. ما این اقدام قاطع را در پاسخ به تصمیم تأسف‌بار اوایل امسال روسیه اتخاذ می‌کنیم... ماخواستار حرکت در جهت روابط بهتر می‌باشیم»

اما بهبود روابط بسیار بعید به نظر می‌رسد تنشها از زمانی بالا گرفت که کرملین دستور کاهش پرسنل دیپلوماتیک آمریکا را در روسیه صادر کرد. این امر بعد از آن بود که واشینگتن تحریمهای جدیدی را علیه مسکو به‌خاطر دخالتهای روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته آمریکا اعمال کرد.

وزارت‌خارجه روسیه در بیانیه‌یی می‌گوید «این وزارتخانه به‌خاطر افزایش تنش در روابط دوجانبه ابراز تأسف می‌کند». یکی از اعضای پارلمان روسیه، آمریکا را متهم به بالابردن تنش کرد و بن‌بست کنونی را نتیجه یک جنگ دیپلوماتیک توصیف کرد.
‌این اقدام آمریکا در حالی انجام شد که سفیر جدید روسیه در آمریکا به واشینگتن رسید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e8550144-6f99-4951-aae5-3e9b51ae3284"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات