728 x 90

ادامه ظلم اسد به مردم غوطه شرقی در ایام عید قربان

ساکنان منطقه غوطه شرقی  در محاصره رژیم اسد
ساکنان منطقه غوطه شرقی در محاصره رژیم اسد
ساکنان منطقه غوطه شرقی در سوریه که حدود 6سال است در محاصره رژیم اسد به‌سر می‌برند، عید قربان امسال را نیز در محاصره آغاز خواهند کرد. بالا بودن قیمت ها خرید عید را برای آنها سخت کرده است.‍

غوطه شرقی با جمعیتی بالغ بر 400هزار نفر در شرق دمشق، پایتخت سوریه قرار گرفته و از چندین شهرستان تشکیل شده است.

آناتولی ۹شهریور ۹۶ افزود: رژیم اسد هم‌چنین از رساندن کمک‌ های بشردوستانه به این منطقه که بیش از 5سال است از محاصره رنج می‌برد، ممانعت به‌عمل می‌آورد.
مردم منطقه از راه کشاورزی و دامداری امرار معاش می‌کردند که در حملات رژیم اسد حیوانات خود را از دست دادند.
از سوی دیگر به‌دلیل کمبود مواد غذایی چون گندم و جو دامداری نیز با مشکلاتی عدیده‌ای مواجه است. به همین دلیل قیمت گوشت قرمز به‌شدت افزایش یافته است.
ساکنان شهرستانهای دوما، سبقه، زملکا، عربین، حموریه و مسرابا در آستانه عید قربان در بازارهای دام به‌دنبال قربانی با قیمت مناسب می‌گردند.

بیشتر بخوانید:‌
گزارشی از موج گسترده آوارگان در غوطه شرقی در حومه دمشق

غوطه شرقی دمشق بر اثر حملات گسترده رژیم اسد شاهد موج گسترده آوارگان است. شورای محلی عین ترمه اعلام کرد بیش از 2200خانواده آواره شده‌اند که حتی منازل موقت برای آنها تأمین نشده است:
تلویزیون اورینت 30مرداد 96: ابو محمد یکی از آوارگان شهر مرج است که گمان می‌کرد سفر آوارگی او بعد از آن که یک ماه پیش در شهر عین ترمه مستقر شد، به پایان رسیده است. هواپیماهای جنگی و موشکهای خلاءزا که شهر عین ترمه را به‌طور پیاپی هدف قرار می‌دهند، تصور او را نقش بر آب کردند و کوچ دیگر و درد و رنج جدیدی را به این پیرمرد 90ساله تحمیل کردند. کسی که اکنون در یکی از منازل غیرقابل سکونت در شهر جسرین ساکن شده است.

ابو محمد:‌ «ما از شهرک بالا به عین ترمه رفتیم که آنجا هم مورد حمله قرار گرفتیم از آنجا هم کوچ کردیم به جسرین آمدیم. الآن در اینجا هستیم. آب ندارد. بازار از ما دور است. وضعیت ما بسیار دردناک است».

آمارها نشان می‌دهد بیش از 2200خانواده از اهالی جوبر و شهر عین ترمه و آوارگانی از اهالی شهرک مرج که در این منطقه ساکن بودند، از زمان حمله به مناطقشان کوچ کرده‌اند. جایی که شوراهای محلی از سختی تأمین منازل برای آنها در مناطق مجاور سخن می‌گویند. علت آنهم فشردگی آوارگان از بخش جنوبی و منطقه مرج است.

به همین خاطر بسیاری از خانواده‌ها مجبور شده‌اند که در مزارع یا چادریا در خانه‌های غیرقابل سکونت سکنی گزینند.

علاء القاسم رئیس شورای محلی عین ترما:‌ بسیج گسترده بمبارانها با انواع سلاحها که شهر عین ترمه در معرض آن قرار گرفته، به آواره شدن تعداد زیادی از خانواده‌ها منجر شده است. برای مثال، نزدیک به 500خانواده از آوارگان شهر عین ترمه به شهرهای مجاور کوچ کرده‌اند. علاوه بر این 1500خانواده از اهالی جوبر که در عین ترمه ساکن بودند بار دیگر به شهرهای مجاور کوچ کرده‌اند. 200خانواده از شهرکهای مرج که در عین ترمه زندگی می‌کردند، به شهرکهای مجاور کوچ کردند.

چهره‌های شناخته شده شوراهای این مناطق، نامه‌هایی به سازمانها ی انسان‌دوست نوشته‌اند تا به توقف بمبارانها کمک کنند و به آوارگان یاری برسانند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/da2655ef-03e8-47c0-9f39-24820bf26b73"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات