728 x 90

ضرورت مقابله با ایدئولوژی بنیادگرایی تروریستها

دکتر ولید فارس
دکتر ولید فارس
دکتر ولید فارس می‌گوید هنگام جنگیدن با تروریسم باید ایدئولوژی بنیادگرا و افراطی آن را هدف قرار داد. باید مردم را نسبت به این ایدئولوژی آگاه کرد.

تلویزیون فاکس‌ نیوز 31مرداد 96:‌ در رابطه با حمله اسپانیا و اینگونه حملات چه باید کرد؟

ولید فارس:‌ رئیس‌جمهور ترامپ اطلاعیه رسمی داده و از دولت و مردم اسپانیا علیه تروریستها حمایت کرده است و مهاجم را تروریست اسلام افراطی نامیده است. این موضع رسمی است.

ما در گذشته اوباما را داشتیم اطلاعیه‌یی صادر می‌کرد که آکادمیک بود و زیبا به‌نظر می‌رسید اما در عمل به جهت غلطی می‌رفت. حالا ما دونالد ترامپ را داریم که در جهت درستی می‌رود اما سبک کار او از طریق پیامهای توئیتری است. آنچه مهم است سمت و سوی کلی است.

البته نخست‌وزیر اسپانیا هم اطلاعیه خوبی صادر کرده است و آن را تروریسم بنیادگرا خوانده است. این دقیقاً همان چیزیست که بوده. ما نمی‌توانیم مانند 8سال گذشته در معنا بگوییم تروریسم است اما در عمل کاری نکنیم. الآن باید کاری کرد بهتر از گذشته و بهتر از 8سال قبل.

فاکس نیوز: در خیلی از موارد از جمله در 2009 ما می‌دانستیم که حمله به پایگاه فورت تروریستی است و حتی نفر مهاجم را از قبل می‌شناختیم چه باید کرد؟.

ولید فارس:‌ اولین کار این است که به افکار عمومی آمریکا آگاهی داد و آنها را مطلع کرد که تروریسم چیست و حرف بنیادگراها چیست. ما به 300میلیون آمریکایی به‌عنوان بزرگترین شبکه نیاز داریم نه این‌که فقط به پلیس تکیه کنیم.

دوم این‌که ما جوامع مشخص در این رابطه داریم که می‌توانند به ما کمک زیادی کنند. آنها که از خاورمیانه آمده‌اند یا آنهایی که از آفریقای شمالی آمده‌اند و متحدان ما هستند که اگر به آنها نگوییم که این تروریستی بود و تروریسم بنیادگرا بود آنگاه فکر می‌کنند اینها تروریستی نیست و دیگر کمکی به ما نمی‌توانند بکنند... .

فکر کنم آنچه در واشینگتن گم است یک سیستم واقعی است که ایدئولوژی اشخاص مربوطه را تعیین کند. ما نیاز داریم بدانیم شبکه‌یی که اینها را رادیکال می‌کند کجاست و چیست که بعد تروریست می‌شوند.

به یاد داشته باشید که رئیس‌جمهور ترامپ به ریاض رفت و برای 50کشور عربی و رهبران اسلامی سخنرانی کرد. حتی یک مرکز ضدتروریستی تشکیل دادند و کارهای زیادی راه‌اندازی کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/331032a7-600e-4308-822b-5b4f9bc690e1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات