728 x 90

کارشناسان فاکس نیوز: برنامه اتمی رژیم ایران هیچگاه صلح‌آمیز نبوده است

دیوید تافوری مقام سابق وزارت‌خارجه آمریکا
دیوید تافوری مقام سابق وزارت‌خارجه آمریکا
برنامه اتمی رژیم ایران هیچگاه صلح‌آمیز نبوده است. توسعه موشکی این رژیم برای مصارف نظامی است تا کلاهک اتمی روی آن سوار کند:
 
فاکس نیوز 28مرداد 96:‌ رژیم ایران صدها میلیون دلار روی توسعه برنامه موشکی هزینه می‌کند با توجه به توافق اتمی آیا می‌تواند این کار را بکند؟

دیوید تافوری مقام سابق وزارت‌خارجه آمریکا در لندن:‌ این یک مشکل است. رژیم ایران به توسعه موشکهای بالستیک ادامه داده است. این کار البته طبق توافق اتمی منع نشده است اما یقینا روح برجام را نقض کرده است. تحریمها به‌خاطر اینکار کار درستی بوده است. ..

فاکس نیوز:‌ رژیم ایران گفته است انرژی اتمی را برای مصارف صلح‌آمیز خواسته است اما برای تولید برق شما چه نیازی به این موشکها دارید؟

ربکا هانریس برنامه موشکی رژیم ایران نشانه این است که برنامه اتمی این رژیم هیچگاه صلح‌آمیز نیست. موشکها دارای سیستمهای حامل کلاهک جنگی اتمی هستند و چفت کلاهک‌های جنگی می‌شوند.
ما موارد آفریقای جنوبی و لیبی را داشته‌ایم که وقتی از برنامه اتمی دست برداشته‌اند، برنامه موشکی را هم کنار گذاشته‌اند...

دیوید تافوری: ما باید با تحریمهای بیشتر نشان دهیم که فعالیتهای بیشتر رژیم ایران برای توسعه برنامه موشکی آن را تحمل نمی‌کنیم و یقینا نباید گذاشت آنها موشکی بسازند که بتواند کلاهک جنگی اتمی حمل کند.

ربکا هانریس: همه پولهایی که ما برای رژیم ایران فرستادیم نه تنها هزینه صدور تروریسم شده بلکه صرف برنامه موشکی هم شده است. واقعیت این است که برجام برای دانشمندان موشکی رژیم ایران شغل ایجاد کرده ضمن این‌که با کره شمالی مشترک کار می‌کنند.
قابل توجه است که وقتی کره شمالی موشک توسعه می‌دهد آن را به ایران هم صادر می‌کند. بنابراین برجام یک توافقی مملو از کمبود بود و به این خاطر است که این همه مخالف آن بوده‌ایم و حالا دولت ترامپ با این مسأله برخورد می‌کند.
با این توانمندی موشکی وقتی عمر برجام به پایان برسد یا هرگاه رژیم ایران بخواهد از این توافق بیرون بکشد، سیستم پرتاب موشک با کلاهک جنگی اتمی را در دسترس دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7d86143b-a5b3-4e55-ad10-57b40a923ca5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات