728 x 90

شانزده شبه‌نظامی حوثی مزدور رژیم ایران در درگیریهای یمن کشته شدند

شبه نظامیان حوثی
شبه نظامیان حوثی
روز 29مرداد 96 شانزده شبه‌نظامی حوثی در درگیریهای یمن کشته شدند.

به‌گزارش منابع محلی در درگیری میان شبه‌نظامیان حوثی مزدور رژیم ایران و نیروهای دولتی در تعز و هم‌چنین حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به شهر موزع 38 شبه‌نظامی حوثی کشته و زخمی شدند.

بیشتربخوانید:

در درگیریهای شرق یمن ۲۰تن از حوثی‌ها کشته و زخمی شدند

به گزارش منابع محلی روز جمعه ۲۷مرداد ۹۶ در درگیری میان نیروهای علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور مخلوع یمن و حوثیها با نیروهای دولتی در شهر عسیلان استان شبوه ۸تن از شبه‌نظامیان حوثی کشته و ۱۲تن دیگر زخمی شدند.

پیشرویهای نیروهای مقاومت مردمی در یمن

به گزارش العربیه 26مرداد 96عبدالرحمن المحرمی فرمانده نیروهای مقاومت مردمی در ساحل غربی یمن اعلام کرد نیروهایش بعد از به کنترل گرفتن مناطق اطراف پادگان خالد بن ولید در استان تعز به سوی دو هدف حرکت خواهند کرد. هدف اول بسوی تعز و هدف دوم به سوی بندر حدیده خواهد بود.
وی افزود:‌ نیروهای مقاومت مردمی در یمن به 12هزار رزمنده می‌رسد. عبدالرحمن المحرمی گفت درگیریهای مقاومت مردمی در ساحل غربی یمن با شبه‌نظامیان حوثی و عوامل علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور مخلوع یمن به‌شدت ادامه دارد و در همین حال موارد فرار شبه‌نظامیان از صحنه‌های درگیری رو به افزایش است.

رئیس‌جمهور یمن: تجربه رژیم ایران در یمن شکست خورده و شکست خواهد خورد

عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور دولت قانونی یمن گفت تجربه رژیم ایران در کشورش شکست خورده و شکست خواهد خورد و مردم این کشور رژیم ایران را رد خواهند کرد.
به گزارش اسکای نیوز 26مرداد 96 وی در جلسه‌یی که در ریاض با تعدادی از مقامهای یمنی برگزار کرده بود گفت نشانه‌های پیروزی بر شبه‌نظامیان کودتاگر حوثی در افق پدیدار شده و این شبه‌نظامیان بیرون رانده خواهند شد و نهادهای دولت یمن بازسازی خواهند شد.
عبد ربه منصور هادی بار دیگر تأکید کرد که گزینه مردم یمن بیانیه گفتگوهای ملی و ساختن یمن بر اساس مشارکت مردم، عدالت و برابری است.
نمایندگان مجلس یمن خواستار تشدید حملات هوایی به مواضع شبه‌نظامیان حوثی‌ طرفدار رژیم شدند.
نمایندگان مجلس قانونی یمن طی جلسه‌یی در عربستان خواستار ادامه حملات هوایی نیروهای ائتلاف عربی علیه مواضع حوثیهای طرفدار رژیم ایران شدند.
نمایندگان حاضر در جلسه بیانیه‌یی صادر کردند، که در آن ضمن قدردانی از کشورهای ائتلاف که به‌درخواست عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور یمن در کنار مردم این کشور و دولت مشروع آن هستند، آمده است: «از اقدامات رئیس‌جمهور هادی در راستای پایان دادن به کودتا و بازپس‌گیری نهادهای دولتی حمایت می‌کنیم».
آنها ضمن محکوم کردن دخالت برخی کشورها در امور داخلی یمن و حمایت از جنایتهای شبه‌نظامیان حوثی، خواهان فشار بیشتری به شبه‌نظامیان حوثی از طرف سازمان ملل‌متحد شدند.
هم‌چنین حمایت خودشان را از اقدامات اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن تأکید کردند.

گوشه‌یی از جنایات شبه‌نظامیان حوثی تحت‌امر رژیم ایران در یمن

وزیر حقوق‌بشر یمن اعلام کرد شبه‌نظامیان حوثی تحت‌امر رژیم ایران از ابتدای جنگ یمن ۱۱هزار غیرنظامی را به‌قتل رسانده‌اند. او اضافه کرد تعداد ربوده شدگان و ناپدید شدگان در این کشور به ۱۸هزار نفر می‌رسد.
اسکای نیوز 22مرداد 96:‌ سلسله جنایات شبه‌نظامیان در یمن از خط سرخ عبور کرده است. تهاجم و سرقت و غارت، بستن مغازه‌ها، منفجر کردن منازل مخالفان و مساجد در کنار دیگر جنایات آنها قرار گرفته است.
وزیر حقوق‌بشر یمن می‌گوید طی نزدیک به دو سال هزاران غیرنظامی به‌دست کودتاگران کشته شده‌اند. در میان ۱۱هزار غیرنظامی که به‌دست شبه‌نظامیان کشته شده‌اند ۱۰۸۰کودک و ۶۸۴زن نیز وجود دارد.
آمار سال ۲۰۱۷می‌گوید بیش از ۵۰۰غیر نظامی و ۸خبرنگار کشته شده‌اند:‌ در ارتباط با آدم‌ربایی و ناپدید شدن افراد نیز این آمار از ابتدای کودتا در یمن به ۱۸هزار مورد می‌رسد. در سال جاری در یمن ۲۰۰۰دستگیری و آدم‌ربایی وجود داشته که ۴۰۰مورد آن ناپدید شدن افراد بوده است.

در کنار قتل غیرنظامیان و ربودن آنها، شبه‌نظامیان کودکان را هم سرباز گیری می‌کنند.
این جنایت در دوره‌های اخیر 10برابر شده امری که باعث ایجاد نگرانی وزارت حقوق‌بشر یمن شد. این وزارتخانه خواهان آن است تا این کودکان با روان درمانی و حمایتهای اجتماعی از خطر تروریسم و سرانگشتان آن نجات داده شوند.

از سوی دیگر ارتش ملی یمن به کمک ائتلاف بین‌المللی توانسته است نزدیک به هشتاد درصد از خاک یمن را آزاد کند و در مقابل جنایات شبه‌نظامیان حوثی به‌عنوان بازوی نظامی رژیم ایران در یمن بایستد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b6c9c645-4998-4a78-a96e-4613cfc81d91"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات