728 x 90

مواضع مخلتف در مورد بحران کره شمالی

آزمایش موشکی کره شمالی - آرشیو
آزمایش موشکی کره شمالی - آرشیو
تلویزیون فرانس 24به بررسی بحران کره شمالی و تهدیدهای آن پرداخته است.
فرانس 24سه‌شنبه 24مرداد 96:
یک اختلاف‌نظر ظاهری در داخل کاخ سفید وجود دارد. جیم متیس وزیر دفاع آمریکا گفته است برای برخورد با تهدیدی که از طرف کره شمالی شده دیپلوماسی بهترین سیاست است. اما دونالد ترامپ لحن و کلماتی تند علیه کیم جونگ اون بکار برد.

ترامپ: «اگر او تهدید کند، البته سالهاست تهدید می‌کند و خانواده او هم سالهاست تکرار می‌کنند، اگر کاری علیه گوام یا علیه هر جای دیگر علیه یک متحد آمریکا بکند فی الواقع پشیمان خواهد شد و سریع هم پشیمان خواهد شد.»

گزارشگر فرانسه 24: پیونگ یانگ، ترامپ را متهم کرده است که شبه جزیره کره را به لبه جنگ اتمی سوق داده است. اگر اقدامی نظامی صورت گیرد جان میلیونها نفر در دو کره در خطر است. محتمل است آثار یک حمله اتمی که کل این منطقه را تحت تاثیر قرار دهد.

فشار بین‌المللی بر دو طرف برای آرام کردن این وضعیت متشنج بالا رفته است.
سازمان ملل خواهان کاهش تنش ناشی از جنگ لفظی برای اقدام نظامی شده است.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد: «ما کماکان از تشدید جنگ لفظی جاری بین کره شمالی و آمریکا نگرانیم و فکر کنم زمان آن است که همه طرفها روی کاهش تنش متمرکز شوند».

روسیه که با کره هم مرز است گفته است عمیقاً از این بحران نگران است.
پیونگ یانگ طرح مشروحی از حمله موشکی به خاک آمریکا یعنی گوام ارائه کرده است. اگر این تهدید کره عملی شود تحریک آمیزترین پرتاب موشکی این کشور تا الآن خواهد بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3369b4d4-dcaa-466d-b21c-0e5965c9198d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات