728 x 90

جان بولتون: ترامپ وارث ۲۵سال سیاست شکست خورده مماشات است

جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل‌متحد
جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل‌متحد
جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل‌متحد می‌گوید:‌دونالد ترامپ وارث 25سال سیاست شکست خورده مماشات است.

تلویزیون فاکس‌ نیوز 23مرداد 96: به‌نظر می‌رسد ما هیچگاه در لبه یک جنگ اتمی آنطور که الآن هستیم نبوده‌ایم. آیا این یک عبارت درستی است؟

جان بولتون:‌ ما بلاشک در یک نقطه بحرانی هستیم زیرا کره شمالی طی 8سال گذشته برنامه اتمی و موشکی بالستیک خودش را کامل کرده است. دونالد ترامپ 25سال سیاستِ شکست خورده را به ارث برده است. در این 25سال تلاش شد با کره شمالی برای خروج از این برنامه‌ها مذاکره شود. در حال حاضر هم گزینه‌های پیش روی ترامپ بسیار محدود است و گزینه‌های خوبی هم نیست.

تلویزیون فاکس نیوز: به لحن تند ترامپ انتقاداتی شده است او تلاش داشت روشن کند که آماده عمل است تا از مردم آمریکا و هم‌چنین خاک آمریکا دفاع کند. این چه اشکالی دارد؟

جان بولتون:‌ فکر نکنم اشکالی داشته باشد. طی 25سال گذشته سیاستمداران دموکرات و جمهوریخواه گفتند غیرقابل قبول است که کره شمالی تسلیحات اتمی داشته باشد همان چیزی که به رژیم ایران هم گفته شده است. ... این سیاست درست نبوده و مردم ما نباید در چنین نقطه‌یی باشند. ما نباید بگذاریم توسط این رژیم غیرقابل پیش‌بینی و توسط تروریسم اتمی علیه کشورمان به گروگان گرفته شویم.

جیم بیکر درست بعد از دولت کلینتون توافقی را با کره شمالی امضا کرد. مقاله نیویورک تایمز در 20سال پیش تحت عنوان سیاست استمالت کلینتون با کره شمالی این سیاست را اعلام کرد. اما نتیجه این سیاست چه شد؟ الآن کره شمالی آمریکا را با موشکهای مجهز به کلاهک اتمی تهدید می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a8e988d5-f55a-42dc-9e42-c9404c8687d8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات