728 x 90

افزایش آمار کشته شدگان سپاه پاسداران در نبردهای جنوب سوریه با ارتش آزادی

کشته شده گان سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان درسودیه
کشته شده گان سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان درسودیه
رسانه‌های رژیم ایران از کشته شدن تعداد دیگری از پاسداران از جمله یکی از سرکردگان سپاه پاسداران در درگیریهای جاری در بادیه سوریه با یکانهای ارتش آزادی سوریه خبر دادند. در عین‌حال شبه‌نظامیان عراقی از ارسال تجهیزات اضافی به نزدیکی مرز سوریه در نزدیکی معبر تنف که در کنترل ارتش آزادی است، خبر دادند.

تلویزیون اورینت 22مرداد 96: خبرنگار تلویزیون رژیم ایران، موفقیتهای ارتش بشار اسد را در یکی از گزارشهایش منعکس می‌کند اما در پشت صحنه واقعیت چیز دیگری است.

آگهی‌های تسلیت سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان افغانی و عراقی در سوریه از آمار کشته شدگان آنها خبر می‌دهد.

خبرگزاری فارس از کشته شدن 5تن از سرکردگان سپاه در جریان نبردهایی که گویا برای «دفاع از حرم» در سوریه جریان دارد خبر داد. کشه شدگان عبارتند از: یک سرکرده سپاه به‌نام مرتضی شلمانی، سرتیپ مرتضی پور، تاجبخش، علی عظیمی و حسن حججی.

اما دروغ بودن دعاوی دفاع از حرم بلافاصله برملا می‌شود چرا که این 5پاسدار در بادیه سوریه کشته شده‌اند که ربطی به حرم ندارد.

اما صحبت از بادیه شام با یک موضوع جدید همراه است. شبه‌نظامیان عراقی یکی از بازوهای سپاه پاسداران اعلام کردند، تجهیزات نظامی اضافی به مرز عراق با سوریه در نزدیکی منطقه تنف تحت کنترل ارتش آزادی سوریه ارسال کرده است. این کار یک روز بعد از هدف قرار گرفتن یک ستون نظامی شبه‌نظامیان توسط هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی صورت می‌گیرد. در این حمله 40تن کشته و دهها تن زخمی شدند.

فیلمهای ویدیویی که ارتش آزادی در بادیه سوریه و اطراف تنف منتشر کرده، شدت نبردها در این منطقه علیه رژیم ایران وشبه‌نظامیان شیعی آن را نشان می‌دهد. آنها تلاش می‌کنند بر تمامی مرز عراق با سوریه مسلط شوند. با وجود شرایط منطقه‌یی و حمله اخیر ائتلاف بین‌المللی به ستون شبه‌نظامیان، به نظر می‌رسد نبردهای بادیه بیش‌از‌پیش سخت‌تر شده و تعیین تکلیف آن به این زودیها بعید است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c6ef1adb-02b3-4183-a50d-67e38daf1009"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات