728 x 90

رژیم اسد در انتقام هلاکت نیروهای ماهر اسد مناطق مسکونی را بمباران کرد

حمله هوایی و پرتاب موشک از سوی نیروهای رژیم اسد به مناطق جوبار و عین ترما
حمله هوایی و پرتاب موشک از سوی نیروهای رژیم اسد به مناطق جوبار و عین ترما
در انتقام هلاکت یک گروه کامل از نیروهای تحت‌امر ماهر اسد برادر بشار اسد، نیروهای رژیم اسد مناطق مسکونی در شهر کفربطنا در غوطه شرقی را خمپاره‌باران کردند که منجر به کشته شدن ۵نفر و مجروح شدن تعدادی دیگر شد.
  
اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه ۱۸مرداد ۹۶ افزود شهرهای دوما، عین‌ترما، زریقیه، حوش‌الضواهره از طرف نیروهای اسد توپ‌باران و خمپاره‌باران شدند که هنوز اخباری از تعداد کشته‌ها و مجروحان منتشر نشده است.
 
 نقض آتش‌بس وبمباران اسد
         نقض آتش‌بس وبمباران اسد
 
پیشتر نیروهای «فیلق الرحمن» زیرمجموعه ارتش آزاد سوریه توانسته بودند یک گروه کامل از نیروهای ماهر اسد را در یک کمین در شهرک عین‌ترما به‌قتل رسانده و ۲تانک تی ۷۲آنها را منهدم کنند.

بیشتر بخوانید:‌

کشته شدن یک گروه کامل از نیروهای ماهر اسد در غوطه

یکانهای رزمنده اپوزیسیون سوریه موفق شدند در یک کمین همه نیروهای یک گروه از لشکر چهارم رژیم سوریه که تحت‌امر ماهر اسد است را کشته یا اسیر کنند.
اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه ۱۶مرداد ۹۶ افزود «فیلق الرحمن» از زیرمجموعه‌های ارتش آزاد سوریه اعلام کرد هنگامی که یک گروه از لشکر چهارم ارتش اسد می‌خواست به شهر عین‌ترما نفوذ کند ۷نفر از آنان را کشته و ۱نفر دیگر را دستگیر کرده است.
هم‌چنین رزمندگان فیلق الرحمن موفق شدند ۳تانک را در جبهه عین‌ترما با موشکهای ضدزره منهدم کرده و خدمه آنها را به‌قتل برسانند.

مناطق کاهش تنش در سوریه و آماج حملات رژیم اسد

در پی حمله هوایی و پرتاب موشک از سوی نیروهای رژیم اسد به مناطق جوبار و عین ترما ازجمله مناطق عاری از درگیری در سوریه 11غیر نظامی زخمی شدند.
آناتولی ۱۶مرداد ۹۶به‌نقل از عمر ابوعبیده، مسئول رسانه‌یی سازمان دفاع مدنی سوریه (کلاه‌ سفیدها) در منطقه عین ترما از 21حمله هوایی و پرتاب 78موشک زمین به زمین از سوی رژیم اسد و زخمی شدن 11غیر نظامی در مناطق جوبار و عین ترما در غوطه شرقی سوریه خبر داد.
ابوعبیده گفت: 'در اثر این حملات از سرنوشت بسیاری از غیرنظامیان خبری در دست نیست. در محل اصابت موشکها، انفجارهای شدیدی رخ داد و دود غلیظی اطراف محل انفجار را فرا گرفت. اعضای سازمان دفاع مدنی سوریه در این محل‌ها در حال تلاش برای نجات جان غیرنظامیانی هستند که زیر آوار گرفتار شده‌اند'.
از سوی دیگر عمار ابوسلیمان از فعالان رسانه‌یی محلی در عین ترما نیز اظهار داشت: 'نیروهای رژیم اسد از چند روز گذشته با موشکهایی به نام «فیل» حمله می‌کند. این موشکها به‌دلیل قدرت تخریب زیاد محل برخورد را با خاک یکسان می‌کنند'.
گفتنی است منطقه غوطه‌ شرقی پس از توافق در نشست آستانه که سوم و چهارم ماه مارس با حضور ترکیه، روسیه و ایران برگزار شد جزو مناطق کاهش تنش در سوریه به حساب می‌آید.
 
 نقض آتش بس وبمباران اسد
                     نقض آتش بس وبمباران اسد
 

نیروهای اسد به نقض آتش‌بس ادامه می‌دهند

روز یکشنبه ۱۵مرداد ۹۶ در ادامه حملات جنایتکارانه اسد به مناطق عاری از درگیری در بخش «عین ترما» در غوطه شرقی ۲غیرنظامی کشته و ۸نفر زخمی شدند.
مسئول دفاع مدنی در بخش عین ترما دمشق که تحت کنترل نیروهای مخالف اسد است، در گفتگو با خبرگزاری آناتولی گفت:‌ در پی حملات هوایی و زمینی نیروهای جنایتکار بشار اسد به مناطق عاری از درگیری در بخش «عین ترما» در غوطه شرقی 2غیرنظامی کشته و 8غیر نظامی دیگر نیز زخمی شدند..
وی افزود که جنگنده‌های رژیم اسد شش حمله هوایی به این بخش انجام دادند. هم‌چنین 20موشک زمین به زمین نیز به این منطقه شلیک کرده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aef94952-68d2-4cd1-bbda-c1e34d7ca6d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات