728 x 90

۳۰غیرنظامی در حمله طالبان در افغانستان کشته شدند

نیروهای مسلح طالبان در افغانستان
نیروهای مسلح طالبان در افغانستان
در حمله طالبان به شهرستان صیاد از توابع ولایت سرپل افغانستان 30غیرنظامی از جمله تعدادی از زنان و کودکان کشته شدند.

محمد ظاهر وحدت، والی سرپل روز ۱۵مرداد ۹۶ اظهار داشت: در منطقه میرزاولنگ از توابع شهرستان صیاد حمله‌یی صورت گرفت که بر اثر آن، 30غیرنظامی از جمله زنان و کودکان جان باختند.

وی افزود: دهها خانوار نیز از ظلم طالبان گریخته در مرکز شهر پناه گرفته‌اند. نیروهای امنیتی برای ممانعت از ورود طالبان به میرزاولنگ به‌شدت مبارزه کردند. اما به‌دلیل عدم تأمین نیروهای پشتیبانی از کابل مجبور به عقب‌نشینی شدند.

محمد ظاهر وحدت در ادامه تصریح کرد: چنان‌چه در این منطقه عملیات آغاز نشود، شهرستان صیاد تحت کنترل طالبان درخواهد آمد.

طالبان نیز مدعی شده است که کشته شدگان غیرنظامی نبوده و نیروهای محافظ بوده‌اند.

گفتنی است این گروه روز گذشته در پی این حمله کنترل منطقه را به دست گرفته بود.

 کشته شدن 30نفر در حمله طالبان در افغانستان
 کشته شدن 30نفر در حمله طالبان در افغانستان
 
بیشتر بخوانید:‌
 

انفجاری سنگین ولایت قندهار را لرزاند

به گزارش رسانه‌های افغانستان روز چهارشنبه ۱۱مرداد انفجاری سنگین در ولایت قندهار به‌وقوع پیوست، گفته می‌شود که هدف این انفجار کاروان نیروهای آمریکایی بوده است، ولی تاکنون از جزئیات این حمله و خسارات و تلفات آن خبری در دست نیست. گروه طالبان مسئولیت این حمله را به‌عهده گرفت.

روزانه ۲۰ افسر و سرباز افغانی کشته می‌شوند

اداره بازرسی ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان طی گزارشی از کشته شدن ۲۵۳۱نظامی و مجروح شدن ۴۲۳۸نفر دیگر در ۴ماه اول سال ۲۰۱۷ خبرداد.
آناتولی ۱۰مرداد ۹۶ افزود بر اساس داده‌های این اداره روزانه ۲۰سرباز و افسر افغانی کشته می‌شوند.
لازم به یادآوری است که طالبان ۱۱منطقه و ۳۴بخش افغانستان را تحت کنترل ونظارت خود دارد، و دولت فقط ۵۹.۷درصد از کل این کشور را کنترل می‌کند.
دفتر مأموریت سازمان ملل‌متحد در افغانستان (یوناما) نیز ماه گذشته میلادی با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد: تلفات غیرنظامیان در شش ماهه نخست سال 2017 افزایش یافته و از آغاز سال جاری تا 30ژوئن، 1662نفر در حوادث خشونت‌بار در افغانستان جان خود را از دست داده و 3581نفر دیگر زخمی شده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7ea76253-76be-4770-a595-99764d1ae22e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات