728 x 90

تشکیل ارتش شنگن توسط اتحادیه اروپا

تشکیل ارتش شنگن توسط اتحادیه اروپا
تشکیل ارتش شنگن توسط اتحادیه اروپا
فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا خواهان آن شد که یک ارتش متحد در اروپا تشکیل شود تا از سرزمینها و شهروندان اروپایی که به نیم میلیارد نفر می‌رسند حفاظت کند.

تلویزیون العربیه 12مرداد 96:
کشورهای عضو شنگن به تلاشهای جدیدی دست زدند تا یک ارتش اروپایی متحد تشکیل دهند. تلاش برای تشکیل چنین ارتشی در حالی شدت می‌گیرد که روسیه در منطقه پیشروی می‌کند و تهدیدهای تروریستی در کشورهای اروپایی بالا گرفته است. این وضعیت باعث شده اتحادیه اروپا برای تأمین امنیت کشورهای عضو به فکر افزایش توان دفاعی خود بیفتد.

در دهه گذشته کشورهای اروپایی تلاش کرده بودند با هدف کاهش بودجه نظامی در کشورشان تعداد پرسنل ارتش خود را کمتر کنند. علاوه بر این اروپا برای حفاظت از امنیت خود به میزان زیادی به آمریکا و ناتو تکیه کرده بود.

ایده تشکیل شنگن نظامی به ارتش کشورهای اروپایی این آزادی را می‌دهد که بتوانند در سایر کشورهای عضو اتحادیه نقل و انتقال داشته باشند. بدین گونه موانع از سر راه یکانهای نظامی اروپایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برداشته می‌شود.

ایده تشکیل ارتش اروپایی بعد از آن مطرح شد که ناتو بودجه نظامی دفاع از کشورهای اتحادیه اروپا را کاهش داد. تمامی ۲۶کشور عضو اتحادیه اروپا ۲در صد از بودجه خود را صرف تقویت توان ارتش و گسترش زرادخانه تهاجمی و دفاعی این ارتش خواهند کرد تا حفاظت بیشتری برای شهروندانشان تأمین کنند. شهروندانی که تعداد آنها به نیم میلیارد نفر می‌رسد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e2a51ab8-7b0c-4ce5-a4c7-65e8aeb5d2d5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات