728 x 90

اخبار خاورمیانه,

استقرار نیروهای روسی در سویدا در سوریه

-

یکان روسی در جنوب غرب سویدا
یکان روسی در جنوب غرب سویدا
در راستای اجرای توافق سه‌جانبه آتش‌بس در جنوب سوریه که بین مسکو و واشینگتن و عمان به امضا رسید، صدها تن از نیروهای روسی در حومه غربی و شمالی سویدا مستقر شدند.

اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه ۸مرداد ۹۶ افزود یک یکان روسی در جنوب غرب سویدا و یک یکان دیگر در شمال این استان مستقر شدند. برخی نیروهای دیگر روسی نیز به غرب سویدا رفتند.

پیشتر حدود ۴۰۰تن از نیروهای پلیس نظامی روسی طی روزهای گذشته در حومه شمالی درعا مستقر شده بودند.

بیشتر بخوانید:‌
 
نیروهای روسی برای اولین بار بعد از توافق در جنوب سوریه مستقر شدند

در چارچوب توافق آتش‌بس در جنوب سوریه که اخیراً بین واشینگتن و مسکو و عمان به امضا رسید، نیروهای پلیس نظامی روسیه وارد حومه قنیطره در سوریه شدند.
اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه ۳مرداد ۹۶ ضمن اعلام خبر فوق افزود یک فیلم ویدیویی نشان می‌دهد که این نیروها در یکی از مقرات نظامی حومه قنیطره و در نزدیکی ارتفاعات جولان مستقر هستند.
منابعی به اورینت گفتند که تجهیزات لجستیکی این نیروها نیز وارد این منطقه شده است و آماده‌سازیهایی در جریان است تا نیروهای روسی در نقاط ایست و بازرسی در مسیرهای حومه قنیطره مستقر شوند.
این نیروها علاوه بر این منطقه در مناطقی از استانهای درعا و سویداء نیز مستقر شده‌اند.

عدم التزام رژیم ایران نسبت به توافق آتش‌بس در سوریه


رژیم ایران به هیچ آتش‌بسی متعهد نیست به‌ویژه آتش‌بسی که میان آمریکا و روسیه و اردن در سه استان سوریه توافق شده است.
گزارشی از اسکای نیوز 27تیر 96: معاون وزیر خارجه رژیم ایران در امور کشورهای عربی و آفریقا گفت «مشارکت نیروهای ایرانی در جنگ سوریه مشروط به هیچ کدام از نیروهای منطقه‌یی یا بین‌المللی نیست». این اظهارات بعد از گذشت کمتر از یک هفته از توافق آتش‌بس توسط آمریکا و روسیه در جنوب سوریه شنیده می‌شود. بر اساس این توافق عناصر رژیم ایران می‌بایست در این مناطق مهار شوند.

تأکید رژیم ایران که شبه‌نظامیانش از هیچ کس بجز تهران دستور نمی‌گیرند نشان می‌دهد عناصر این رژیم در سوریه تابع هیچ نیروی منطقه‌یی یا جهانی نیستند. این در حالی است که قرار داد آتش‌بس در جنوب غرب سوریه تأکید دارد افراد مسلح خارجی نمی‌بایست وارد نوار استراتژیکی مرزی سوریه شوند. زمان‌بندی و مضمون چنین اظهاراتی بیانگر نکات ویژه خودش است. موضع رژیم ایران در این رابطه آن هم بعد از یک هفته از اجرای توافق آتش‌بس نشان می‌دهد این رژیم نسبت به ایجاد آرامش در منطقه ملتزم نیست.

مقامهای بالای رژیم ایران به فرستاده روسیه گفته‌اند حتی اگر توافقی میان کشورهای منطقه بر سر عدم حضور عناصر این رژیم در بعضی مناطق سوریه انجام شده باشد این خواسته در روی زمین توسط تهران عملی نخواهد شد. پیش از این نیز رژیم ایران گفته بود این توافق برایش الزام آور نخواهد بود.
بهرام قاسمی گفت تهران تضمین کننده توافق آمریکا و روسیه نخواهد بود ولی با مسکو مشورت خواهد کرد.
از لحظه توافق آتش‌بس آمریکا و روسیه در سوریه بسیاری نسبت به قدرت مسکو برای وادار کردن نظامیان و شبه‌نظامیان اسد و رژیم ایران به اجرای آن تردید کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3e7db580-9395-47dc-aab5-3a90efb56fa0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات