728 x 90

استراتژی جدید آمریکا برای مقابله با رژیم ایران در منطقه

مایک پمپئو رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا
مایک پمپئو رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا
واشینگتن از زبان مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اعلام کرد استراتژی جدیدی را برای مقابله با گسترش دخالتهای رژیم ایران در منطقه آماده می‌کند. مایک پمپئو تأیید کرد دولت آمریکا برای مقابله با رفتار خصمانه رژیم ایران آماده می‌شود.

 

العربیه 7مرداد 96:‌ واشینگتن استراتژی جدیدی را برای مقابله با رژیم ایران تعیین می‌کند. این یک نقطه تحول ایجاد می‌کند که نتایج مشخصی را به‌دنبال دارد.

مایک پمپئو: «حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان شیعی در یمن و عراق عواملی هستند که رژیم ایران آنها را بکار می‌گیرد. این رژیم با دخالت خود، کشورهای خلیج‌فارس و منافع آمریکا را تهدید می‌کند. اخیراً برخی اقدامات انجام داده‌ایم که با این مشکل به‌روشنی برخورد می‌کند. وضعیت شش ماه پیش اینطور نبود».
واشینگتن روی طرحی کار می‌کند تا منافع خود و متحدانش را از تهدید رژیم ایران و عواملش حفاظت کند.

مایک پمپئو: «رژیم ایران امروز مرزهای نفوذ خود را گسترش می‌دهد و از طریق عراق دست به این کار می‌زند. ما تأکید می‌کنیم که رژیم ایران بزرگترین حامی تروریسم است و حضور گسترده در سوریه دارد».

برای مقابله منطقه‌یی با رژیم ایران و به‌ویژه در سوریه، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا دیدگاه خود را تشریح کرد. وی گفت:‌ بشار اسد عروسک رژیم ایران است. با وجود او ثبات در سوریه امکانپذیر نیست. بسیار سخت است با وجود اسد در قدرت بتوان امنیت منافع آمریکا حفظ کرد.

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا تکرار کرد هدف طرح جدید سد کردن دشمنی رژیم ایران است. وی تأکید کرد مماشات با رژیم ایران هیچ منفعتی ندارد و تاکنون هیچگونه نتایج قابل ذکری نداشته است. اشاره وی به توافقنامه اتمی بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c30e984c-bfab-4eb0-86dc-3b6034a2ab33"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات