728 x 90

راه‌حل بحران لبنان فشار جامعه جهانی بر روی رژیم ایران است

حسین حقانی سفیر سابق پاکستان در آمریکا
حسین حقانی سفیر سابق پاکستان در آمریکا
آمریکا باید با دخالتهای رژیم ایران و حزب‌الله لبنان مقابله کند. حزب‌الله شعبه‌یی از سپاه پاسداران است که در سوریه و سایر کشورها جنایت می‌کند.
 
گزارشی از اسکای نیوز 8مرداد 96:
در مواجهه با دخالتهای رژیم ایران در خاورمیانه به‌ویژه در لبنان که این رژیم از شبه‌نظامیان حزب‌الله برای محقق کردن اهدافش استفاده می‌کند دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا صدایش را بلند کرده و می‌گوید این شبه‌نظامیان برای کل منطقه خاورمیانه تهدید ایجاد می‌کنند. این رژیم همچنین درد و رنج انسانی در سوریه باعث شده است. او تأکید کرد در مقابل این شبه‌نظامیان می‌ایستد. همزمان، واشینگتن قصد دارد مجازاتهای بیشتری را علیه این حزب به‌عنوان یک گروه تروریستی اعمال کند. حکومت لبنان از عواقب این مجازاتها بر روی اقتصاد لبنان هراس دارد.

اسکای نیوز: از کجا کنترل حزب‌الله را می‌توان شروع کرد؟ آیا نقش آمریکا علیه رژیم ایران قوی‌تر از طرحهای منطقه‌یی است؟ چگونه می‌شود این اقدامات را شروع کرد؟

حسین حقانی سفیر سابق پاکستان در آمریکا: ابتدا باید فهم کنیم که حزب‌الله قدرت زیادی ندارد بلکه قدرتش از ذخایری است که دارد و از درآمدها و اموالی است که از فعالیتهای نامشروع و غیرقانونی به‌دست آورده و از کمکهایی است که از ایران به‌دست می‌آورد.

همچنین می‌بایست فهم کنیم این گروه در حال حاضر یک مداخله‌گر منطقه‌یی است این‌که تنها یک نیروی لبنانی نیست. آنها در سوریه می‌جنگند و به ‌درخواست رژیم ایران به محلهای دیگر مانند یمن و دیگر کشورها می‌روند. همان‌طوریکه در گذشته نیز گفته‌ام این گروه شاخه سپاه پاسداران هستند. فکر می‌کنم اگر یک فشار جهانی باشد باید بر روی رژیم ایران باشد تا بر روی حزب‌الله.

همه می‌گویند حزب‌الله وابسته به رژیم ایران است برای مقابله با دخالتهای شرورانه این نیرو نیاز به حضور نیروهای آمریکایی در منطقه است. راه‌حل در ایجاد یک حکومت لبنانی فراگیر است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/28d3b350-4d82-4e26-88fd-da57daffdbc2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات