728 x 90

سردرگمی عضو کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع در قبال تحریمهای کنگره آمریکا

آخوند ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع
آخوند ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع
ضربه حاصل از تحریمهای جدید کنگره آمریکا باعث سردرگمی در درون حکومت آخوندی شده است:
آخوند ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع می‌گوید: «اقدام آمریکا در تصویب تحریم‌های جدید علیه کشورمان، یک نمونه از اقدامات خصمانه و متناسب با ذات و طینت وقیح آن است و دلیل آن هم به دشمنی عمیقی که با ماهیت و هویت ملی و مذهبی ما دارد، باز می‌گردد؛ رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و هم تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی ما در خصوص برجام تصریح کرده‌اند که این اقدام آمریکا علیه کشور ما، یقیناً نقض برجام می‌باشد».

وی بلافاصله اضافه می‌کند: «. . این تحریم‌ها اثر سویی نداشته و بیشتر از آن‌که تأثیر منفی برای ما داشته باشد برای دشمنان ما اثر منفی داشته است. . تحریم‌های آمریکا باعث شده تا به نوعی روحیه خوداتکایی و خودباوری ما مضاعف شود و این‌ها از نتایج تحریم است، ولی در این‌باره باید چند کار مهم انجام بدهیم؛ اول تلاش برای رفع این تحریم‌های ظالمانه است و دوم اقدامات تلافی‌جویانه و دندان‌شکن به طریقی که دشمن هزینه سنگین اشتباه خود را بپردازد».

وی با نگرانی از مواضع اروپاییها می‌گوید: «آمریکا و اتحادیه اروپا یک‌سری اشتراکاتی در دشمنی با جمهوری اسلامی ایران دارند؛ این دو به‌خاطر ما رو در روی هم نخواهند ایستاد، مگر این‌که تضاد منافع میان آنها به وجود بیاید؛ یعنی اتحادیه اروپا منافع خودش را در رابطه با جمهوری اسلامی ایران ببیند و نه با همراهی ترامپ، که آن زمان ممکن است اروپا راه خودش را از آمریکا جدا بکند؛ اما اگر اتحادیه اروپا منافعش از قبال آمریکا تأمین شود به سمت این کشور گرایش پیدا خواهد کرد؛ اگر هم می‌بینیم که در مورد تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران واکنش نشان می‌دهند، این واکنش تا جایی است که به رابطه آنها با آمریکا خدشه وارد نکند اما با توجه به منافعی که اتحادیه اروپا از قبال برجام می‌برد و آن‌را نوعی پیروزی دیپلوماسی تلقی می‌کنند، بعید است که با ترامپ بر علیه ایران هم جهت بشوند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a6e0f991-b22f-4f14-a6e8-36c7259d4e98"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات