728 x 90

اعتراف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به ۱۸میلیون نفر زیر خط فقر

محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی
محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی
محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، به منفوریت رژیم اعتراف کرد و گفت: نارضایتی‌هایی در میان مردم وجود دارد که باید برطرف شود.

وی ۸مرداد ۹۶ در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایسنا با اشاره به خرابتر شدن وضع بیکاری و تورم حتی در قیاس با پیش از انقلاب ضدسلطنتی افزود: «نرخ بیکاری پیش از انقلاب همواره تک رقمی و بعد از انقلاب همواره دو رقمی بوده و همچنین متوسط تورم در سال‌های بعد از انقلاب بیست درصد بوده. در حال حاضر هجده میلیون نفر زیر خط فقر هستند. قرار بود به رتبه اول در منطقه برسیم اما امروز دوبی از ما جلو زده است».

یادآوری می‌شود باهنر در حالی عدد ۱۸میلیون نفر زیر خط فقر را بیان می‌کند که ماه قبل محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان خمینی جلاد این عدد را ۳۰میلیون نفر اعلام و اعتراف کرده بود: وضعیت فقر در کشور بسیار نامناسب است به‌گونه‌یی که 12میلیون تن، زیر خط فقر مطلق قرار دارند و 25 تا 30میلیون تن، زیر خط نسبی فقر به‌سر می‌برند.

بیشتر بخوانید:

رئیس ستاد اجرایی فرمان خمینی: 25 تا 30میلیون تن، زیر خط نسبی فقر به‌سر می‌برند.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان خمینی جلاد اعتراف کرد: وضعیت فقر در کشور بسیار نامناسب است به‌گونه‌یی که 12میلیون تن، زیر خط فقر مطلق قرار دارند و 25 تا 30میلیون تن، زیر خط نسبی فقر به‌سر می‌برند.

وی که روز پنجشنبه 15تیر با رسانه‌های حکومتی مصاحبه می‌کرد افزود:‌ شیب شتابی که فقر و فقر زدایی در کشور گرفته است، بسیار تند است چرا که ظرف هفت، هشت سال گذشته این شیب به سرعت پیش رفته است.
وی یاد آور شد: ایران، بورکینافاسو نیست، کشوری است که منابع دارد. چهارمین ذخائر نفتی دنیا را داریم یعنی 3 / 9درصد ذخائر نفتی در اختیار ماست؛ در دنیا در قبال هر بشکه نفت که استخراج می‌شود، هشت بشکه نفت معامله می‌شود اگر 100میلیارد دلار نفت بفروشیم یعنی 800میلیارد دلار می‌توانیم بازار داشته باشیم حالا در قبال هر بشکه نفت همان یک بشکه را برداشت می‌کنیم.
مخبر اضافه کرد: اولین دارنده ذخائر گاز دنیا هستیم 2 / 18درصد ذخائر گاز دنیا در اختیار ماست،

رئیس ستاد اجرایی فرمان خمینی جلاد گفت: رتبه اول را در زعفران، پسته، خاویار، زرشک و انار در دنیا داریم؛ 5 / 8میلیارد دلار بازار زعفران دنیاست که 95درصد زعفران دنیا مال ایران است در حالی که تنها 400میلیون دلار از آن استفاده می‌کنیم. مرکز زعفران در خراسان شمالی و جنوبی است و مرکز پسته در کرمان است الآن وضعیت اشتغال در این استانها چگونه است؟
مخبر اضافه کرد: چهارمین رتبه را در معادن داریم؛ 200میلیون دلار از معادن درآمد خارجی کسب می‌کنیم. از سوی دیگر می‌رویم در قائنات خراسان شمالی، فولاد ایجاد می‌کنیم، در حالی که قیمت هر لیتر آب برای فولاد در آن منطقه، قیمت سه لیتر بنزین است. وی با اشاره به این‌که در آبهای سرزمینی، جزو 10کشور اول دنیا هستیم، افزود: آبهای سطحی خوزستان به اندازه آبهای سطحی فرانسه، آلمان و اسپانیا است با این آبها چه می‌کنیم؟.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/df229871-12d8-44a4-ad84-0ac25e9242bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات