728 x 90

کیم جونگ اون: تمامی خاک آمریکا در تیررس موشکهای کره شمالی است

تازه‌ترین آزمایش موشکی قاره‌پیمای کره شمالی- آرشیو
تازه‌ترین آزمایش موشکی قاره‌پیمای کره شمالی- آرشیو
کره شمالی تازه‌ترین آزمایش موشکی قاره‌پیمای خود را موفق خواند و آن را هشدار شدیدی برای آمریکا توصیف کرد. به گزارش رسانه‌های کره شمالی کیم جونگ اون، گفته است این آزمایش نشان داده که تمامی خاک آمریکا "در تیررس موشکهای کره شمالی است."موشکی که روز گذشته کره شمالی آن را آزمایش کرد، در آب‌های منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن فرود آمد.

بیشتر بخوانید:
شلیک یک موشک بالستیک توسط کره شمالی
سخنگوی دولت ژاپن بامداد روز شنبه به وقت محلی اعلام کرد یک موشک کره شمالی پس از ۴۵دقیقه پرواز در آبهای مناطق ویژه تجاری ژاپن فرود آمده اما گزارشی مبنی بر ایجاد آسیب وجود ندارد.
وی با تأکید بر غیرقابل قبول بودن این حرکت از سوی کره شمالی و نقض آشکار قطعنامه‌های سازمان ملل گفت: «ژاپن به قدرتمندترین شکل ممکن اعتراض خواهد کرد».

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن نیز خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت ملی کابینه این کشور شد.

ساعتهایی پیش از اعلام رسمی ژاپن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا از پرتاب یک موشک بالستیک توسط کره شمالی خبر داده بود. کاپیتان جف دیویس در این باره گفته بود: «ما می‌توانیم شناسایی پرتاب یک موشک بالستیک از کره شمالی را تأیید کنیم اما در حال ارزیابی وضعیت هستیم و اطلاعات بیشتر را به‌زودی اعلام خواهیم کرد».

کره جنوبی نیز ضمن تأیید این خبر اعلام کرد که این پرتاب آزمایشی ساعت ۲۳:۴۱جمعه به وقت محلی از استان شمالی جانگانگ کره شمالی صورت گرفته است.

طبق اعلام دفتر رئیس جمهوری کره جنوبی، در پی این اتفاق جلسه اضطراری هیأت دولت با موضوع امنیت ملی، در ساعت یک بامداد روز شنبه برگزار شد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7c544593-2e54-4b85-bb91-ce87d19cdbf5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات