728 x 90

آزادی حمید بقایی معاون احمدی‌نژاد با تأمین وثیقه ۲۰میلیاردی

حمید بقایی معاون پاسدار احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری وی
حمید بقایی معاون پاسدار احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری وی
وکیل حمید بقایی معاون احمدی‌نژاد روز چهارشنبه 4مرداد 96گفت: حمید بقایی وثیقه ۲۰میلیارد تومانی خود را تأمین کرده است و در همین روز آزاد می‌شود.

پیش از این بازپرس پرونده حمید بقایی برای او وثیقه ۵۰میلیارد تومانی صادر کرده بود، اما بقایی موفق نشده بود که این وثیقه را تأمین کند. لازم به ذکر است که بقایی به‌خاطر اتهامات مالی بازداشت شده بود.

لازم به ذکر است که احمدی‌نژاد اجازه نیافت که با معاون خود در بیمارستان ملاقات کند و مأموران امنیتی مانع ورود او به بیمارستان شدند.

احمدی‌نژاد در ویدئویی که از حضور شب‌هنگام او در فضای مجازی پخش شده، می‌گوید: «فکر نمی‌کردیم روزی برسد که نتوانیم به ملاقات مریض برویم.» او گفت که خانواده‌اش نیز از ملاقات او منع شده‌اند.

بیشتربخوانید:
علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌یی پاسدار احمدی‌نژاد، روز یکشنبه 18تیر 96اعلام کرد حمید بقایی، معاون اجرایی پاسدار احمدی‌نژاد در زمان ریاست‌جمهوری وی مجدداً بازداشت شد. وی افزود بقایی به این دلیل بازداشت شده که نتوانسته وثیقه ۵۰میلیارد تومانی را فراهم کند.

احمدی‌نژاد با اشاره به بازداشت معاونش در دور قبل افزوده است: «در طول هفت و نیم ماه زندان انفرادی که پنج ماه آن در اختیار وزارت اطلاعات بوده است... مواردی غیرمرتبط با اتهامات از او سؤال و خواسته شده است که علیه همکاران خودش اتهاماتی وارد نماید و آزادی او را منوط به پذیرش این امر خلاف قانون و خلاف اخلاق کرده‌اند». (سایت پاسدار احمدی‌نژاد موسوم به دولت بهار - 20تیر 94»

با اوجگیری تضادهای باندهای درونی رژیم بر سر چپاول اموال مردم، حمید بقایی دومین مقام ارشد در دولت پاسدار احمدی‌نژاد روز هجدهم خرداد به جرم فساد و تخلفات مالی بازداشت شد.
در این رابطه رسانه‌های باند رفسنجانی- روحانی مواردی از دزدیهای او را فاش کردند.
وکیل بقایی نیز در دفاع از او نتوانست منکر بعضی از اعمال خلاف او بشود و در عین‌حال که خواست به‌نحوی فساد این مقام دولت احمدی‌نژاد را توجیه کند، در مورد یکی از تخلفات او گفت: ”طبق اسناد و مدارک موجود، اتهامی که به آقای بقایی منتسب شده مربوط است به اواخر دولت دهم که بحث پرداخت پاداش به برخی وزرا، مسئولان و مقامات دولتی مطرح بوده و نهایتاً تصمیم گرفته می‌شود به جای پرداخت پاداش مستقیم به این افراد، مبلغ 300میلیون تومان توسط نهاد ریاست‌جمهوری به صندوق قرض‌الحسنه‌ای که 16نفر از مقامات و مسئولان دولتی از آن صندوق وام گرفته بودند، پرداخت شود تا از محل این 300میلیون تومان تمام یا بخشی از وامهای دریافتی این افراد از آن صندوق تا سقف 25میلیون تومان تسویه شود“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b7ae0aec-5c13-4374-a50d-10b92f3eb997"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات