728 x 90

اخبار يمن,اخبار خاورمیانه,

۳۶۰هزار مورد مشکوک به وبا طی ۳ماه گذشته در یمن

-

 -
-
به گفته مؤسسه خیریه آکسفام بیش از ۳۶۰هزار مورد مشکوک به وبا طی ۳ماه گذشته در کشور جنگ‌زده یمن ثبت شده است. این گسترده‌ترین شیوع بیماری وبا در یک سال است.

الجزیره روز ۳۰تیر ۹۶ به‌نقل از این مؤسسه افزود این بیماری از زمان شروع تا هنگام گسترش آن در یمن در ماه آوریل امسال باعث مرگ ۲هزار تن از شهروندان یمن شد آن هم در کشوری که با مرگ، قطحی، سوء‌تغذیه و بیماریهای ناشی از یک جنگ دست و پنجه نرم می‌کرد.

برای بسیاری از مردم که از جنگ و گرسنگی ضعیف شده بودند این بیماری مثل یک تیر خلاص بود.

بیم آن می‌رود که تعداد کسانی که در یمن به این بیماری آلوده شوند به ۶۰۰هزار نفر برسد که این عدد از شروع ثبت موارد ابتلای این بیماری در سال ۱۹۴۹ یک رکورد محسوب می‌شود.

رکورد ثبت شده قبلی مربوط به کشور هاییتی است که تعداد ۳۴۰هزار مورد آلوده به وبا در سال ۲۰۱۱ در آن کشور گزارش شد.

بیشتر بخوانید:‌

مرگ روزانه حداقل ۲۴نفر در یمن بر اثر بیماری وبا

بنا‌ به گزارش مؤسسه خیریه «آکسفام» انگلیس، تقریباً در هر ساعت یک نفر در یمن به‌دلیل ابتلا به بیماری وبا جان خود را از دست می‌دهد.
این مؤسسه در بیانیه‌یی که در این رابطه صادر کرد ضمن هشدار نسبت به تشدید خطر ابتلا به بیماری وبا و افزایش آمار مرگ و میر، اعلام کرد: «شیوع این بیماری به‌دنبال گسترش درگیریهای داخلی یمن که به بخش بهداشت و سیستم‌های آب و فاضلاب این کشور آسیب می‌رساند، طی 2سال اخیر پدید آمده و ادامه یافته است».
دراین بیانه اضافه شده است که اگر «این وضعیت در اسرع‌ وقت تحت کنترل در نیاید، یکی از وحشتناک‌ترین حوادث قرن به‌وقوع خواهد پیوست».

لازم به یادآوری است که بر اساس گزارش اخیر سازمان بهداشت جهانی، از 27آوریل امسال که شیوع بیماری وبا در یمن اعلام شد، تاکنون 101هزار و 800مورد مشکوک به وبا در این کشور مشاهده شده و تعداد قربانیان در مناطق مختلف به 789نفر رسیده است.

فراخوان سازمان بهداشت جهانی برای جلوگیری از گسترش وبا در یمن

سازمان بهداشت جهانی برای ارائه کمکهای انسانی فوری از سراسر جهان برای جلوگیری از گسترش بیماری وبا در یمن فراخوان داد.

بنا‌ به آمار وزارت بهداشت یمن و ارقام سازمان ملل متحد، گسترش وبا در 19استان افزایش یافته است. تاکنون بیش از 50هزار نفر مشکوک به مبتلا شدن به وبا و 478مورد مرگ گزارش شده است.

افزایش شمار قربانیان بیماری وبا در یمن

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد تعداد قربانیان بیماری وبا در یمن به 420نفر رسید.

این سازمان در گزارشی اعلام کرد ”از روز 27آوریل امسال، تاریخ اعلام شیوع بیماری وبا در یمن، تاکنون 42هزار و 207مورد مشکوک به این بیماری در 19استان مشاهده شده و تعداد قربانیان در مناطق مختلف این کشور به 420نفر افزایش یافته است“.

قربانیان وبا در یمن رو به افزایش است
         قربانیان وبا در یمن رو به افزایش است
در این گزارش با اشاره به محرومیت دو سوم مردم یمن از آب آشامیدنی سالم، این امر را باعث شیوع گسترده این بیماری در این کشور دانست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4e2a163a-8850-49fe-a913-16d29766077c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات