728 x 90

برنامه موشکی ایران,تحریم‌ها علیه ایران,تغيير سياستهاى دولت آمريكا در قبال رژيم ايران,

سناتورهای دموکرات آمریکایی خواستار سیاست قاطع‌تر علیه برنامه موشکی رژیم ایران شدند

-

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا
واشینگتن اگزمینر 20تیر 96 نوشت:‌
شش ماه است که دولت ترامپ ملزم شده است هر زمانی که رژیم ایران دست به پرتاب موشک‌ بالستیک‌ زد باید طی ۴۸ساعت آن را به کنگره اطلاع‌رسانی کند.

این الزام در پایان سال 2019 منقضی خواهد شد. اما با وجود این‌که بیش از دو سال مانده، دموکرات ها در این فکر هستند سه سال دیگر آن را تمدید کنند.

نمایندگان کنگره روبن‌کیهیون دموکرات از نوادا و ست‌مولتون دموکرات از ماساچوست هفته گذشته طرحی را برای تمدید این التزام تا سال 2022 پیشنهاد دادند.

این طرح علامتی است که دمو کرات ها هم مانند ترامپ در مورد آزمایش موشکی رژیم ایران نگرانند.

اعضای هردو حزب می‌گویند آن آزمایشها نقض احتمالی توافق اتمی با رژیم ایران بوده است.

روبن کیهیون هفته گذشته گفت «رژیم ایران با وجود محکومیت از جانب کنگره، دولت و شورای امنیت سازمان ملل‌متحد به توسعه برنامه موشک بالستیک ادامه داده و تهدیدی علیه امنیت ملی ماست.

اما این همچنین علامتی است که قانونگذاران هنوز در مورد اقدام امنیت ملی پرزیدنت ترامپ نگرانند. مولتون این طرح را سال گذشته به‌عنوان متممی به قانون اختیارات دفاع ملی پیشنهاد کرد و معتقد است ایده خوبی است که آن را اکنون با دولت جدید تمدید کرد.

بيشتر بخوانيد:

سناتور تام کاتن: سیاست آمریکا باید تغییر رژیم در ایران باشد


سناتور تام کاتن عضو کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت سیاست خارجی آمریکا در مورد ایران باید تلاش و فشار جهت تغییر رژیم باشد.
هیل نشریه کنگره آمریکا نوشت:‌ سناتور تام کاتن که به‌طور مرتب کاخ سفید را در رابطه با سیاست خارجی توجیه می‌کند گفت:‌ «من نمی‌توانم درک کنم چگونه کسی بتواند بگوید تا زمانی که یک استبداد دینی در ایران در قدرت است، آمریکائیان می‌توانند امن باشند»

سناتور تام کاتن برای فشار آوردن بر روی رژیم ایران بر استفاده از اقدامهای دیپلوماتیک، اقتصادی و مخفی تأکید می‌کند وی همچنین می‌گوید آمریکا باید برای دستیابی به نتیجه مطلوب در ایران از ”نارضایتی محلی و داخلی حمایت“ کند.

پلیتیکو: متحدان ترامپ به کاخ سفید برای بررسی تغییر رژیم در تهران فشار می‌آورند


پلیتیکو روز یکشنبه 4تیر 96 طی مقاله‌یی از تلاشها در کاخ سفید برای بررسی سیاست تغییر رژیم خبر داد.
در قسمتی از این مقاله آمده است: در حالی که واشینگتن، سیاست رسمی خود در مورد رژیم ایران را فرموله می‌کند، مقامات ارشد و متحدان کلیدی ترامپ خواستار گام های جدیدی برای سرنگون کردن دولت شبه‌نظامی مذهبی تهران می‌شوند.
هواداران بیرون راندن خامنه‌ای که با مشت آهنین حکومت می‌کند، می‌گویند، این تنها راه متوقف کردن رفتار خطرناک تهران است، رفتاری که از دنبال کردن تسلیحات اتمی تا حمایت از تروریسم را شامل می‌شود.
سناتور تام کاتن، جمهوریخواه از آرکانزاس که به‌طور مرتب با مقامات کاخ سفید در مورد سیاست خارجی صحبت می‌کند گفت: ”سیاست ایالات متحده باید تغییر رژیم در ایران باشد. من نمی‌توانم تصور کنم که تا وقتی یک دیکتاتوری مذهبی در قدرت است، چگونه کسی می‌تواند بگوید آمریکا می‌تواند امن باشد“.
وزیر خارجه تیلرسون در خلال شهادت اخیرش در مورد بودجه وزارت خارجه، در پاسخ به سؤال تد پو که پرسید آیا دولت ترامپ از فلسفه تغییر رژیم در ایران حمایت می‌کند، گفت که از واژگونی رژیم ایران حمایت می‌کند.
با توجه به این‌که سیاست ترامپ در مورد رژیم ایران هنوز تحت بررسی است، تیلرسون گفت که آمریکا با گروه‌های اپوزیسیون ایرانی در راستای گذار مسالمت‌آمیز آن دولت، کار خواهد کرد...
همراه با تیلرسون، مقامات کلیدی ترامپ گفته‌اند که ایران، تا زمانی که رهبران مذهبی و مقامات نظامی، که سیستم سیاسی این کشور را در کنترل خود دارند، خلع نشده‌اند، حتی تحت حکومت حسن روحانی هم‌چنان دشمن آمریکا خواهد بود.

مایک پمپیو که اکنون مدیر سیا در دولت ترامپ است، سال گذشته به‌عنوان یک عضو کنگره، به‌طور علنی خواستار اقدام کنگره برای تغییر رفتار رژیم و نهایتاً تغییر رژیم شد.
همچنین درک هاروی، مدیر امور خاورمیانه شورای امنیت ملی دولت ترامپ به حاضران در مؤسسه محافظه‌کار هادسون در اوت 2015گفته بود که امید دولت اوباما در زمینه کار کردن با میانه‌روها برای کشاندن ایران به مسیر دوستانه‌تر، ”قرائت اشتباه ماهیت و کاراکتر رژیم ایران “ بود، رژیمی که او می‌گوید ساختار آن را به‌دقت مورد مطالعه قرار داده است.
کیس براندازی سیاسی در ایران همچنین توسط بنیاد دفاع از دموکراسی ها... که روابط نزدیکی با بسیاری از مقامات کلیدی ترامپ دارد به کاخ سفید ارائه شده است.

به فاصله کوتاهی بعد از تحلیف ترامپ، مدیرکل بیناد دفاع از دموکراسی‌ها، مارک دوبوییتز، یک یادداشت 7صفحه‌یی در مورد سیاست ایران را به شورای امنیت ملی دولت ترامپ تحویل داد. این یادداشت که در کاخ سفید ترامپ دست به دست شد و اخیراً به‌دست پولیتیکو رسیده است، شامل مبحثی است در مورد راههای دامن زدن به ناآرامیهای عمومی با هدف ایجاد یک ایران آزاد و دموکراتیک.

این یادداشت استدلال می‌کند که ”ایران نسبت به یک استراتژی دموکراتیزه کردن الزامی آمادگی دارد، چرا که فاقد حمایت مردمی است و برای حفظ قدرت، متکی به ترس است. ساختار دقیق این رژیم، زمینه‌ساز بی‌ثباتی، بحران و احتمالاً فروپاشی است“.

این یادداشت می‌گوید که ترامپ نقش کارسازی در بی‌اعتبار کردن این رژیم دارد که ایفا کند. در یادداشت مزبور با زمینه‌سازی برای ”یک دولت بردبار طرفدار نرمهای جهانی“آمده است، ”هیچکس در بسیج کردن نارضایتی در خارج کشور، قدرتمندتر از رئیس‌جمهور آمریکا نیست“...

بسیاری از مقامات ترامپ، میانه‌روی روحانی را یک ماسک فریبکارانه برای بینادگرایی شبه‌نظامی خامنه‌ای قلمداد کرده و معتقدند که اوباما، که او را یک اصلاح‌طلب سیاسی واقعی می‌دانست، ساده‌لوح بود...

این یادداشت همچنین خواستار آن است که با یادآوری کردن به ایرانیان نسبت به ماهیت واقعی رژیمشان، سوابق بسیار بد حقوق‌بشر ایران را به‌عنوان وسیله‌ای برای فشار آوردن به روحانی در داخل کشور برجسته سازند. به‌رغم این‌که وزارت‌خارجه تیلرسون، عموماً اولویت کمی برای حقوق‌بشر در سیاست خارجی آمریکا قائل است، اما شخص او به‌طور مکرر رژیم ایران را به‌عنوان ناقض حقوق‌بشر تقبیح کرده است، آخرین نمونه آن در خلال دیدار ماه مه او از عربستان بود.

آنتون گفت که یادداشت مؤسسه دفاع از دموکراسی‌ها، تنها یکی از بسیار منابع داده‌هایی است که کاخ سفید درخواست کرده، از جمله از سوی کارشناسان غیرحزبی مؤسسه بروکینگز. او گفت، سیاست ما خیلی بیشتر از آنچه از خارج دولت می‌آید، بر آنچه که در داخل دولت تولید می‌شود متکی است. او روشن نساخت که این یادداشت به چه گستردگی دست به دست گشته است. دوبویتز گفت که این یادداشت، یکی از چند موردی است که وی به دولت ترامپ تسلیم کرده است.

سنای آمریکا مانع قانونی تصویب نهایی طرح تحریم ایران را رفع کرد


سنای آمریکا مصوبه قبلی خود در مورد تحریم ایران و روسیه را اصلاح و برای تصویب نهایی در کنگره به مجلس نمایندگان ارسال کرده است.
سناتور «باب کورکر»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد اصلاحیه‌ای که به‌منظور رفع نگرانی اعضای مجلس نمایندگان آمریکا تدوین شده آماده تصویب به اتفاق آرا در مجلس سنا است.
مجلس سنای آمریکا با 98رأی موافق و 2رأی مخالف این طرح، موسوم به اس‌.722را به تصویب رساند. این مصوبه برای تبدیل شدن به قانون بایستی به تصویب مجلس نمایندگان رسیده و سپس به امضای رئیس‌جمهور آمریکا برسد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8302468a-9d62-4006-81b5-3d118a6d37fc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات