728 x 90

زندانیان سیاسی,

آخرین وضعیت مهدی فراحی شاندیز در زندان مرکزی کرج

-

زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز
زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز
زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز هم‌اکنون در زندان مرکزی کرج محبوس است. این زندانی سیاسی در ۱۸خرداد ۱۳۹۶از زندان گوهردشت کرج به زندان چوبیندر قزوین فرستاده شد. در حالی‌که به او اجازه ندادند که هیچ وسیله‌ای با خود همراه ببرد و حتی اجازه نداشت که چند تکه لباس با خود بردارد و به‌صورت ناگهانی، با خشونت و همراه با ضرب ‌و شتم منتقل شد.

در قزوین بعد از تحویل او به کلانتری ۱۳، وی را پیش قاضی کشیک بردند. در کلانتری پس از پاره کردن عکس خامنه‌ای و شعار مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر اصل ولایت فقیه، مورد خشم مأموران رژیم واقع شد و با تحویل وی به زندان چوبیندر و تکرار همان کارها به انفرادی فرستاده شد.
بعد از ده روز مهدی فراحی به کرج منتقل شد و یک شب در کلانتری ۱۱کرج به‌سر برد و فردای آن روز پیش فردی به نام شهروی قاضی شعبه ۷اجرای احکام بیدادگاه انقلاب کرج فرستاده شد.
هنگامیکه مهدی فراحی شاندیز در برابر شهروی از حکومت دیکتاتوری انتقاد کرد و آن را حکومت شیطانی نامید؛ شهروی او را به زندان مرکزی کرج فرستاد.
زندانی سیاسی مهدی فراحی هنگامی‌که در ۱۹تیر ۹۶؛ پرونده قضایی خود را دید متوجه شد سه و نیم سال دیگر به محکومیتهای گذشته وی اضافه شده و با اقدامات شهروی بایستی تا ۱۲شهریور ۱۴۰۲در زندان به‌سر ببرد. مقامات قضایی کرج حتی حکم را به‌صورت رسمی به وی ابلاغ نکرده‌اند تا بتواند اعتراض کند.
زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز پس از گذشت دو روز که در سالن ۷زندان کرج محبوس بود؛ مجدداً عکس خامنه‌ای را پاره کرد و شعار مرگ بر خامنه‌ای داده و در اول تیر ماه به انفرادی منتقل شد.

شرایط این زندان بسیار اسفناک و نامناسب است برای مثال:
یکی از زندانیان به نام حسین جهانگشت فرزند یونس فقط به‌خاطر این‌که می‌گفت به من فحش ندهید مورد شکنجه شدید قرار گرفت.
اعتراض و حرف زندانیان به گوش کسی نمی‌رسد و سرکوب شدید حکمفرماست. آب را قطع می‌کنند و سیستم سرمایش را روشن نمی‌کنند.
زندانیان در گرما هلاک می‌شوند. کمیت و کیفیت غذا در حد صفر است و زندانیان برای رفع سوءتغذیه باید که از جیب خود از فروشگاه خرید کنند. افرادی که پول ندارند انواع بیماریهای عفونی را می‌گیرند. نوبت دیدار با پزشک عمومی برای هر زندانی ماهی یکبار است و برای درمان بعضی از زندانیان پول مطالبه می‌کنند تا به بیمارستان بیرون زندان اعزام شوند و اگر کسی پول نداشته باشد با خطر مرگ روبه‌روست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e9a6cd51-ce1a-42ca-9732-dbc62645a766"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات