728 x 90

زندانیان سیاسی,

نامه سرگشاده زندانی سیاسی رضا اکبری منفرد به وجدانهای بیدار و فعالان حقوق‌بشر در جهان

-

 زندانی سیاسی رضا اکبری منفرد
زندانی سیاسی رضا اکبری منفرد
زندانی سیاسی رضا اکبری منفرد از زندان گوهردشت کرج نامه سرگشاده‌یی خطاب به وجدانهای بیدار و فعالان حقوق‌بشر در جهان" منتشر کرد

در این نامه آمده است:
من از اعماق زندان قرون‌وسطایی گوهردشت و درباره رژیمی با شما سخن می‌گویم که بیش از 60بار به‌خاطر اعمال ضدبشری در حق مردم ایران در سازمان ملل‌متحد محکوم شناخته شده است. اخیراً نوار صوتی آقای منتظری نفر دوم پس از خمینی بعد از 28سال منتشر گردید که در آن سند تاریخی به اعدامهای جنایتکارانه بیش از سی هزار نفر در سال 67که بدون محاکمه اعدام شدند اشاره می‌شود که اغلب اعدام شدگان از هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران بودند (1) و از دانش‌آموز و دانشجو و استاد دانشگاه گرفته تا کارگر و بازاری و نیز زنان را شامل می‌شدند.

آقای منتظری در این سند صوتی خطاب به گروه معروف حیات مرگ و رو در روی یکی از اعضای آن گروه یعنی وزیر دادگستری آخوند روحانی اعلام می‌کند: تاریخ شما را جنایتکار معرفی خواهد کرد.
آری مادرانی را سراغ دارم که بیش از 6تن از فرزندان و اعضای خانواده‌اش به دست این رژیم داعش شیعی اعدام گردیده‌اند بدون این‌که جنازه یا محل دفن آنها را به خانواده داده باشند. خانواده‌های داغدار که هنوز چشم انتظار محل دفن و پاسخگویی مسئولان رژیم در مورد اعدام فرزندانشان هستند.

آری، در چنین شرایطی که خانواده‌های داغدار اعدام شدگان پس از مأیوس شدن از جوابگویی مسئولان رژیم در آن جنایت بر علیه بشریت، بعد از سی سال روی به جوامع بین‌المللی حقوق‌بشری آورده‌اند و از آنها دادخواهی می‌کنند و جنبش بین‌المللی دادخواهی به راه انداخته‌اند. در این حال رژیم بر سفیدسازی و رهایی از عواقب این دادخواهی به شیوه‌های تلویزیونی روی آورده و در یک برنامه تلویزیونی از قبل طراحی شده تعدادی از سفرای بی‌مسئولیت و بی‌خبر از گذشته زندان اوین را به دیدن از ساختمانهای اداری و خالی از زندانیان سیاسی زن و مرد زندان اوین برده بی‌آن که با زندانیان سیاسی و عقیدتی زن و مرد محبوس در آن تماس داشته باشند.

این زندانی سیاسی در نامه خود اضافه می‌کند:
.. حال من میپرسم اگر این رژیم در ادعای خود صادق است چرا آقای احمد شهید نماینده ویژه سابق سازمان ملل را به ایران راه نداد و با توهین و یاوه‌گویی از ایشان یاد می‌کرد و همچنین با وجود اصرار و تقاضای خانم عاصمه جهانگیر به ایشان اجازه دیدار از زندانهای ایران را نمی‌دهد که با زندانیان سیاسی و عقیدتی محکوم شده به حبس های طولانی که به‌خاطر عقایدشان و یا حتی به‌خاطر دفاع از زندانیان سیاسی و یا صرفاً به‌دلیل نسبت فامیلی با اعضای سازمان مجاهدین به‌گروگان‌گرفته‌شده‌اند و یا روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق‌بشر و فعالان حامی کودکان کار و معلم و کارگر به زندانهای طولانی بالای 10سال محکوم شده‌اند، ملاقات کنند... ؟؟!

رضا اکبری منفرد زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت)

۱۶تیر ماه ۱۳۹۶
... ... ... ... ...
زیر نویس 1: بنا‌ به اعترافات مقامات امنیتی آن زمان تعداد اعدامها بیش از 30هزار نفر در سال 67بوده که اکثریت قریب‌به‌اتفاقشان از هواداران سازمان مجاهدین خلق بوده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc32d2de-fc5b-470f-a250-e4337544f29a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات