728 x 90

اخبار اعتراضى,اعتراض كشاورزان,ترس رژيم ایران از قیام,اخبار كارگرى,

تجمع اعتراضی در تهران، بیرجند و رباط کریم

-

 تجمع اعتراضی کارگران کارخانه لوله‌سازی آلپا
تجمع اعتراضی کارگران کارخانه لوله‌سازی آلپا
کارگران و کشاورزان در تهران، بیرجند و رباط کریم تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در تهران کارگران کارخانه لوله‌سازی آلپا در اعتراض به پرداخت نشدن یک سال حقوق عقب‌افتاده و 4ماه حق بیمه و اخراج از کار در مقابل ساختمان مرکزی سازمان منطقه آزاد اروند، تجمع کردند.

در بیرجند کارگران کارخانه کاشی و سرامیک آیدا سرام در اعتراض به پرداخت نشدن حداقل ۵ماه حقوق عقب‌افتاده در مقابل استانداری رژیم در این شهر تجمع کردند.

در رباط کریم جمعی از کشاورزان برای گرفتن حقابه کانال محمدیه و مخالفت با برداشتهای غیرمجاز از آب کانال در برابر استانداری رژیم در تهران تجمع کردند.

تجمع‌ اعتراضی در شهرهای شهرکرد، مشهد و بیرجند
14تیرماه - اقشار مختلف میهنمان در شهرهای شهرکرد، مشهد و بیرجند تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در شهرکرد در پی اقدامات اخیر شهرداری سرکوبگر، مبنی بر جلوگیری از فعالیت خریداران ضایعات در سطح استان چهارمحال و بختیاری، این افراد مقابل استانداری تجمع کردند.

به گزارش سایتهای حکومتی ۱۴تیر ۹۶ طی چند ماهه اخیر شهرداری شهرکرد قراردادی با یکی از شرکتهای پیمانکار مبنی بر خرید کل ضایعات سطح شهر شهرکرد و استان منعقد کرده است که طی این قرار داد کلیه ضایعات سطح استان توسط این شرکت خریداری و خریداران متفرقه دیگر مجوز فعالیت ندارند.

یکی از این افراد معترض گفت: سالهاست که شغل ما خریداری ضایعات از منازل مسکونی، مغازه‌ها و کارگاههای تولیدی است، اما مدتی است که شهرداری کلیه خریدهای ضایعات سطح شهر را به یک شرکت پیمانکار واگذار کرده و اجازه فعالیت را از ما سلب کرده‌اند. در صورت مشاهده جمع‌آوری هر کدام از خریداران ضایعات در سطح شهر از سوی شهرداری با ما برخورد و بار جمع‌آوری شده را مصادره می‌کنند. این خریدار ضایعات در ادامه افزود: حتی بارهای خارج از شهر را که جمع‌آوری می‌کنیم در صورت مشاهده مأموران شهرداری و شرکت پیمانکار، بار را ضبط و به بدترین شکل با ما برخورد می‌کنند.

در مشهد بیش از ۴۰۰نفر از کارگران شیفت صبح بخش تولید کارخانه رینگ سازی مشهد حوالی ظهر روز ۱۳تیر ماه با تجمع مقابل دفتر نهاد صنفی این کارخانه خواستار پرداخت مطالبات صنفی خود شدند.

کارگران کارخانه رینگ سازی گفتند علاوه بر تأخیر ۱۵روزه‌ای که اکنون در پرداخت دستمزد خردادماه آنها ایجاد شده است بابت کاهش یا توقف برخی مزایای مزدی دیگر از جمله حق افزایش تولید، بهره‌برداری و کمکهای غیرنقدی که در سال‌های گذشته به آنها پرداخت می‌شد، طلبکارند.

همچنین این کارگران نسبت به اجرای سلیقه‌ای طرح طبقه‌بندی مشاغل کارخانه رینگ سازی اعتراض کردند.

در بیرجند، گروهی از کارگران کارخانه کاشی و سرامیک «آیدا سرام»، صبح روز ۱۳تیر ماه در مقابل استانداری خراسان جنوبی تجمع کردند.

دلیل اعتراض روز گذشته حدود ۲۰۰تن از کارگران شاغل در این واحد تولیدی، تأخیر در پرداخت مطالباتشان در حداقل ۵ماه گذشته بوده است. دلیل دیگر اعتراض کارگران این کارخانه به تعویق افتادن حق بیمه آنان به سازمان تأمین اجتماعی طی چند ماه گذشته است.

به گفته کارگران معترض این کارخانه، وقتی برای پی‌گیری مطالبات صنفی خود واکنش نشان می‌دهیم کارفرما کارگران را تهدید به اخراج می‌کند.

به گفته آنان در اجتماعات قبلی که انجام دادیم کارفرما چند نفر از کارگران را اخراج کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0db07763-1435-4ac7-a422-bc05cf1e3b95"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات