728 x 90

اخبار يمن,اخبار آمريكا,تغيير سياستهاى دولت آمريكا در قبال رژيم ايران,

نیروهای آمریکایی در خط مقدم در یمن

-

نیروهای آمریکایی در فرودگاهی در یمن
نیروهای آمریکایی در فرودگاهی در یمن
تلویزیون فاکس‌ نیوز می‌گوید نیروهای آمریکایی در خط مقدم نبرد در یمن هستند.

فاکس نیوز 14تیر 96:
حدود دو سال پیش بود که با شعله‌ور شدن جنگ داخلی در یمن، آمریکا سفارت خود را در این کشور بست. در آن زمان حدود ۱۰۰تفنگدار دریایی آمریکا ناگهان خاک یمن را ترک کردند و نیروهای ویژه آمریکایی که به‌دنبال القاعده بودند بیرون کشیده شدند، و پایتخت به دست یک گروه تحت الحمایه رژیم ایران موسوم به حوثی افتاد.

جنیفر گریفین گزارشگر فاکس نیوز: در اواخر سال گذشته پس از آن که شبه‌نظامیان حوثی تحت حمایت رژیم ایران در نزدیکی سواحل یمن دست به شلیک موشک به سمت کشتی‌های جنگی نیروی دریایی آمریکا زدند، موشکهای تاماهاک در حمله متقابل نیروی دریایی آمریکا آسمان شب را روشن کردند. ماه‌ها پیش از آن، زمانی که جنگ داخلی خونین شروع به از هم گسستن یمن کرد، تفنگداران دریایی آمریکا از کشور بیرون کشیده و سفارت را بسته بودند. این تخلیه اجباری، مبارزه علیه القاعده در شبه جزیره عربستان را کندتر کرد.

در سال ۲۰۰۹، شاخه القاعده در شبه جزیره عربستان فردی را با هدف سرنگون کردن یک هواپیمای مسافربری آمریکایی به آمریکا اعزام کرد. در ۲۰۱۱ یک پهپاد آمریکایی، یک افراطی را به قتل رساند. وی حملات به آمریکا را طراحی و فرماندهی می‌کرد. از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، حملات هوایی علیه القاعده در یمن بیش از دو برابر شده است و طی سال جاری بیش از ۸۰حمله هوایی صورت گرفته است. نیروهای عملیات ویژه آمریکا به تعداد محدود بازگشته‌اند. طی دو حمله زمینی، یکی از نیروهای ویژه دریایی آمریکا کشته شد. همه این اتفاقات زمانی رخ می‌دهد که جنگ داخلی، که از نظر بسیاری تنها یک جنگ نیابتی بین ایران و عربستان سعودی است، در یمن شعله‌ورتر شده است. عربستان از حدود ۲سال پیش به‌طور غیرمنتظره‌ای جنگ با حوثی‌های تحت الحمایه رژیم ایران را آغاز کرد.

لئون پانتا وزیر دفاع پیشین آمریکا:‌ دولت اوباما به‌طور واقعی توجه کافی به حمایت رژیم ایران از تروریسم در آن منطقه نکرد. به‌طور خاص در زمانی که دولت ما در حال مذاکره با این رژیم بود.

گزارشگر فاکس نیوز: از زمان شلیک موشک به کشتی‌های جنگی آمریکایی در پاییز گذشته، نیروی دریایی آمریکا دست‌کم دو کشتی جنگی را در نزدیکی ساحل یمن مستقر کرده است. دهها نیروی ویژه آمریکایی در جستجوی القاعده به یمن وارد و خارج می‌شوند. این بخشی از سیاست «پایگاههای شناور» ژنرال مارتین دمپسی برای مبارزه با تروریسم در سراسر جهان است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8d58e3bb-3cbf-400e-8ac2-3be6d92d8820"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات