728 x 90

شبه‌نظامی,اخبار عراق,اخبار خاورمیانه,

نگرانی خامنه‌ای از تضعیف شبه‌نظامیان حشدالشعبی در عراق

-

حیدر العبادی و ولی فقیه ارتجاع
حیدر العبادی و ولی فقیه ارتجاع
خامنه‌ای نگران است با جمع شدن بساط داعش در عراق نوبت به شبه‌نظامیان حشدالشعبی برسد.

ناجح المیزان شخصیت سیاسی مستقل عراقی به اسکای نیوز 4تیر 96 گفت:
رژیم ایران و حداقل خامنه‌ای و نظامش به‌خوبی می‌دانند که عبادی با اراده رژیم ایران به حکومت نرسیده است. اراده و خواست رژیم ایران مالکی یعنی کسی بود که به ولایت فقیه نزدیک‌تر و مقلدتر باشد. اما بادها به سمتی وزیدن گرفت که برای رژیم ایران خوشایند نبود... رژیم ایران اکنون در عراق دنبال شبه‌نظامیان حشدالشعبی است.

ما هرچه به پیروزی بر داعش نزدیکتر می‌شویم، کارهای شبه‌نظامیان حشدالشعبی و ترور و کشتار توسط این شبه‌نظامیان غیرقابل قبول می‌شود. آنچه که خامنه‌ای حریص به حیدر عبادی گفت این بود که شبه‌نظامیان حشدالشعبی را حفظ کند. اینها نشان از این می‌دهد که خامنه‌ای بعد از پایان داعش از اعتراضات منطقه‌یی و بین‌المللی علیه شبه‌نظامیان حشدالشعبی احساس خطر می‌کند.

رژیم ایران عراق را به‌عنوان یکی از استانهای ایران محسوب می‌کند. بسیاری از مقامهای این رژیم می‌گویند عراق یکی از پایتختهای ایران شده است.

خامنه‌ای همچنین عبادی را از نزدیکی به آمریکا برحذر داشت. این هم نگرانی وی از نزدیکی عراق به ائتلاف عربی-آمریکایی در ریاض است. البته این توصیه‌ها و هشدارهای خامنه‌ای دیگر نتیجه‌یی ندارد.

چرا که اکنون شیعیان عرب حضور رژیم ایران به‌ویژه در نجف و کربلا و بصره و در همه جای عراق را رد می‌کنند. امروز یک عدم پذیرش واقعی نسبت به حضور رژیم ایران و تسلط این رژیم در عراق وجود دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1df603d2-4429-4a5b-bc28-bf64413a3dc0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات