728 x 90

اخبار اعتراضى,اخبار كارگرى,تشدید سرکوب ,

ایران: تداوم اعتراضات و سرکوب غارت شدگان

-

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اعتراضات غارت شدگان توسط مؤسسات مالی حکومتی در تهران و شهرهای مختلف هم‌چنان ادامه دارد. ساجدی‌نیا، سرکرده نیروی انتظامی در روز ۲۹خرداد در حالی که این تجمعها را «غیرقانونی» می‌خواند، اذعان کرد که «تنها روز گذشته ۲۴ تجمع مقابل مؤسسات مالی در تهران برگزار شد». در روز پیش از آن عوامل نیروی انتظامی تجمع غارت شدگان مؤسسه مالی حکومتی موسوم به «ثامن‌الحجج» را که در کیان شهر در جنوب شرقی تهران دست به اعتراض زده بودند، مورد حمله قرار داده و مورد ضرب ‌و شتم شدید قرار دادند.

در روزهای۲۷و ۲۸ و ۲۹ خرداد علاوه بر کیان شهر، مردم غارت شده در دهها نقطه دیگر در تهران، سمنان، دامغان، گرمسار، لنگرود، مشکین شهر، میانه پارس آباد، مسجد سلیمان، سبزوار جوین نقاب، کرج و سایر شهرهای استان البرز، سبزوار، اهواز، تویسرکان، اندیمشک، جهرم، آستارا، شیراز، اراک و سوسنگرد دست به تجمع زدند و خواستار بازگرداندن سپرده‌های خود شدند. در اهواز یک مادر دردمند با نشان‌دادن برگه‌های قرارداد خود فریاد می‌زد: «مستاجر هستم و بیمار سرطانی دارم. آیا پول من خوردن دارد؟». روی پلاکارد معترضان نوشته شده بود: «آب نداشتیم، هوا نداشتیم، دسترنج تمام زندگیمان را بدهید».

علاوه بر غارت شدگان امواج اعتراضات مردمی علیه چپاولگری رژیم و کارگزاران آن در شهرهای مختلف ادامه دارد:
در روز ۲۹ خرداد در مشهد کارگران بیکارشده کارخانه مشهد نخ در مقابل کارخانه تجمع کرده و شعار می‌دادند: «عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، زندگی کارگر رو به فناست امروز».

در شوش (استان خوزستان) دست‌کم ۲۰۰ کارگر مجتمع نیشکر هفت‌تپه برای چندمین روز متوالی در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقشان در برابر دفتر شرکت تجمع کردند.

در اراک کارگران اخراج شده کارخانه «آذر آب اراک» در مقابل در ورودی این شرکت تجمع اعتراضی برپا کردند. این تجمع به‌طور روزانه و برای بازگشت به کار و دریافت دست‌کم سه ماه مزد پرداخت نشده کارگران برگزار می‌شود.

در اهواز بیش از ۲۰۰ نفر از کارگران فضای سبز نواحی یک، دو وسه منطقه دو شهرداری برای سومین روز متوالی در مقابل استانداری تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها از فروردین‌ماه تاکنون دستمزدی نگرفته‌اند.

در زاهدان کارگران شهرداری در مقابل شهرداری منطقه پنج این شهر در اعتراض به پرداخت نشدن پنج ماه از حقوقشان تظاهرات کردند. آنها می‌گویند حتی نان نیز برای خوردن ندارند.

در سنندج اعضای تعاونی مسکن نهضت سوادآموزی در تجمع اعتراضی خود خواهان تعیین تکلیف بیشتر از ١۵میلیارد تومان پول غارت شده توسط کارگزاران رژیم در این نهاد حکومتی شدند.

اهالی روستای آلتون از توابع سقز در اعتراض به تخریب راه این روستا و عدم احداث زیرگذر تظاهرات کردند.

در زنجان رانندگان مینی‌بوس در این شهر مقابل استانداری رژیم تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در روز ۲۸ خرداد کارکنان متروی تهران در در برابر ساختمان مرکزی مترو تظاهرات کردند. آنها شعار می‌دادند: «سکوت شورای شهر خیانت است به ملت»، «حق خوری خیانت، لعنت به این ریاست».

در شهرستان رابر کرمان بیش از ۳۰۰ کشاورز در اعتراض به انتقال آب هلیل رود به سد صفارود دست به تجمع زدند.

۲۰۰ کارگر معدن ذغال‌سنگ هشونی (درکرمان) به همراه خانواده‌هایشان دست به تجمع زدند و محور ورودی معدن 12ـ14 را مسدود کردند. آنها خواستار پرداخت تمامی مطالبات معوقه خود شدند. کارگران معدن کوهبنان همین شهر نیز با تجمع در مقابل فرمانداری خواستار دستمزدهای معوقه و حق بیمه شدند.
 
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۳۰خرداد ۱۳۹۶ (۲۰ ژوئن ۲۰۱۷)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a6502940-f1b6-499a-8fc9-4a19e0fa69a2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات