728 x 90

تشدید سرکوب ,

نامه جمعی از زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت به خانم عاصمه جهانگیر

-

عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در امور ایران
عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در امور ایران
سرکار خانم جهانگیر
مدیریت زندان دست به اقدامات ضدانسانی برای بازرسی بدنی زندانیان و عزیزان‌شان طی ملاقاتهای هفتگی زده است. بازرسیهای ملاقاتهای کابینی هفته چنان توهین‌آمیز است که نمی‌توان آن را بازرسی معمولی تلقی کرد. هر هفته زندانیان و همسران‌شان و دختران‌شان از این رفتارهای به‌شدت توهین‌آمیز به خشم می‌آیند و نسبت به این بازرسیهای بدنی غیرعادی‌شان شکایت دارند.

در مورد خانواده‌ها و عزیزان خودمان، نگهبانان زندان، هر زن را به درون اتاقی برای بازرسی کامل هدایت می‌کنند. در آن جا دو زن برای بازرسی خانواده‌های ما می‌آیند و آنان را وادار می‌کنند که نیمه لخت شوند تا کاملاً همه جای‌شان را بازرسی کنند. آنان به همه جای بدن‌شان دست می‌زنند و بازرسی رذیلانه انجام می‌دهند تا مبادا کسی چیز غیرقانونی با خود آورده باشد. خانواده‌ها و عزیران ما هرگز نمی‌خواستند نسبت به آزار و اذیتهای جنسی که نسبت به آنها صورت می‌گیرد به رسانه‌ها کشیده شود یا کسی دیگری غیر از شوهران‌شان بدانند چرا که در فرهنگ مردم ما این خیلی شرم‌آور است که کسی بگوید مورد آزار جنسی قرار گرفته است. ما تنها کسانی هستیم که نسبت به چنین رفتارهای وحشیانه‌یی نسبت به زنان و خواهران و دیگران مطلع هستیم.

در مورد خود زندانیان نیز، گارد زندان همان بازرسیهای کامل را دارد و همان آزارهای جنسی را مرتکب می‌شود. تعدادی از زندانیان از مدیریت زندان خواسته بودند که این بازرسیهای بدنی سخت‌گیرانه را کاهش دهند اما آنان حسب معمول از پذیرفتن آن خودداری کردند.

رفتارهای فوق‌العاده توهین‌آمیز و اهانت بارشان و اصرارشان به تداوم این رویه ظالمانه ما را وادار کرد که به جنابعالی روی بیاوریم تا شاید گفت وگوهای شما تأثیری روی رفتار رژیم ایران داشته باشد.

با سپاس بسیار
واحد خلوصی - حمید بابایی- سعید ماسوری- ابوالقاسم فولادوند- زانیار مرادی- شاهین ذوقی تبار – رضا اکبری منفرد- حسن صادقی

خرداد ۱۳۹۶.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5ae33ff4-4d36-4169-b157-3add5a01748b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات