728 x 90

تحریم‌ها علیه ایران,

نگرانی از آثار تحریمهای جدید!

-

تحریمها و نگرانیهای رژیم
تحریمها و نگرانیهای رژیم
رسانه‌های رسمی حکومتی که قبلاً از زبان کارشناسان خود تحریمهای جدید را «مادر تحریمها» یا «سیاه چاله» می‌نامیدند با تصویب لایحه تحریمهای جدید توسط سنای آمریکا، با اشاره به گوشه‌یی از پیامدهای آن ابراز نگرانی کرده‌اند:‌
 «از میان صد نفر فقط دو نفر مخالف بودند. یکی سندرز بود که بیانیه داد توافق بسیار مهم هسته‌یی را ممکن است این طرح به خطر اندازد... حالا آنچه مصوب شده به رئیس‌جمهور برای اجرای تحریمهایی فرصت می‌دهد تا به بهانه فوق‌العاده و غیرعادی بودن تهدید ایران یک فهرست تحریمی جدید داشته باشد. سلی جونز رئیس انجمن صلح نیویورک به ما می‌گوید مدتها روی این پیش‌نویس طرح تحریمها مطالعه کرده... برخی از این تحریمهای جدید به مانند اجرای تحریمهای هستند که قبلاً وجود داشتند و حتی کمی پیچیده‌تر از تحریمهای قبل هستند. ... اما احتمالاً مهم‌ترین بخش این تحریمها همان الحاقیه یا پیوستی است که دارد و محرمانه است».

‌ رسانه‌ها و مهره‌های باند خامنه‌ای، بدون ارائه راه‌حل برای خروج از تنگنای تحریمهای جدید در وحشت از تنگ‌تر شدن حلقه تحریمها، آتش جنگ باندی را افروخته‌تر کرده‌اند:
از جمله رسانه‌های حکومتی به‌نقل از سایت مشرق از باند خامنه‌ای نوشتند: «آنچه رئیس‌جمهور در اولین سخنرانی پس از انعقاد توافق هسته‌یی گفت درست بود. او گفت ”دیوار تحریم‌ها ترک برداشته“. آمریکایی‌ها که به خوبی و بهتر از دولت ما از این واقعیت آگاه بودند، خیلی زود به فکر بندزدن بر این ترک افتاده‌اند... اگر وزارت‌خارجه نظام در دو گام پیشینِ واشینگتن، اقدام جدی و پشیمان‌کننده صورت می‌داد، اکنون شاهد اقدام سوم نبودیم... برخلاف تصور اولیه که تحریم‌های این طرح برای تحت‌فشارقرار دادن سپاه پاسداران و سوق‌دادن دولت برای عدم پشتیبانی از اقدامات منطقه‌یی و فعالیت‌های موشکی این نیروی نظامی است، اما جامعیت این قانون به‌تدریج شامل تمام ارگانهای جمهوری اسلامی ایران می‌شود».

یاسر جبرائیلی مهره باند خامنه‌ای در این رابطه نوشت: «در واقع این بیانیه خروج آمریکا از برجام است و طبیعتاً به عمر آن پایان می‌دهد. زمزمه‌هایی در دولت شکل گرفته است که برجام بدون آمریکا ادامه یابد تا واشینگتن منزوی شود! از زبان کسانی این سخنان کودکانه شنیده می‌شود که زمانی با این توجیه که اولاً آمریکا کدخداست و ثانیا بیشترین تحریم‌ها را آمریکا علیه ما وضع کرده، بر طبل مذاکره دوجانبه با آمریکا و دور زدن اروپا و دیگر قدرتها می‌کوبیدند». (سایت حکومتی تبیان 25خرداد 96)

مهدی محمدی مهرهٴ پاسدار جلیلی در مذاکرات هسته‌یی با حمله به باند روحانی نوشت: «این پایان کار برجام است... اکنون همه آن تحریمها بازگشته و چیزهایی به آن افزوده هم شده است.
سوال بزرگ در این میان این است که دولت حسن روحانی چگونه برخورد خواهد کرد؟. تحریمها باز می‌گردد فقط به یک دلیل: آمریکا فهمیده کسی در ایران هست که نه تنها به تحریم جدید پاسخ نمی‌دهد بلکه با صدای بلند می‌گوید ما را تحریم کنید چرا که ما برای "برجام های بعدی" آماده‌ایم. تقصیر شبکه همکار آمریکا در قبال تحریمهای جدید، درست به اندازه خود آمریکاست». (سایت عصرامروز 26خرداد 96)

کریمی قدوسی عضو مجلس ارتجاع با حمله به سران باند رقیب گفت: «آقایان باید از همان ابتدا که برجام را با وضع تحریم‌ها نقض کردند واکنش عملیاتی از خود نشان می‌دادند تا امروز شاهد وضع تحریم‌های بیشتر نباشیم. تک‌تک اعضاء هیأت نظارت بر اجرای برجام، از آقای روحانی گرفته تا لاریجانی، ظریف و سایر اعضاء، در برابر این کارشکنی‌ها مسئول‌اند؛ ما در گذشته شاهد یک وادادگی بودیم و اکنون همین موجب شده تا آمریکایی‌ها پرروتر از قبل شوند». (سایت حکومتی آناج نیوز 25خرداد 96)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7235babb-2006-4100-a576-052c4e19802d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات