728 x 90

اينترنت,

واقعیتی به اسم تغییر دوران

-

ترس رژیم از اینترنت و فضای مجازی
ترس رژیم از اینترنت و فضای مجازی
« بهمنی از مسائل ضدارزشی و مخالف منافع ملی، مطالب درست و نارست، اطلاعات غلط یا صحیح و حتی شبه اطلاعات بر ذهن جامعه فرود می‌آید که باید این فضا کنترل شود.» خامنه‌ای 22خرداد96

جملهٴ بالا، کلامی است از خامنه‌ای که در روز 22خرداد96 خبرگزاریهای حکومتی روی وایر‌هایشان داده‌اند. فارغ از هر بحث سیاسی پیرامون وضعیت درونی رژیم و آنچه که خلیفهٴ ارتجاع را به بیان آن وادار کرده، یک نکته مهم در آن به چشم می‌خورد که قابل تأمل است و آن، ”بهمنی“ است که دارد فرود می‌آید و از هر جا که عبور کند، تاریخ آنجا را به ”ماقبل“ و ”مابعد“ ”بهمن“ تقسیم خواهد کرد. واقعه‌یی که مهر پایانی است بر یک ”دورهٴ تاریخی“ و نقطهٴ شروعی است بر یک ”دورهٴ تاریخی جدید“.

روزگاری روی همین کره زمینی که من و شما زندگی می‌کنیم، موجوداتی زندگی می‌کردند با شمایلی بین کروکودیل و ماموت اما پرنده! هیولاهایی گوشتخوار با چند تن وزن! که مثل گنجشک می‌پریدند، حتماً فیلم‌های تخیلی‌ای که دربارهٴ آنها ساخته شده را دیده‌اید. موجوداتی که در ”ژوراسیک پارک‌“ها به وفور یافت می‌شوند.
دوران که تغییر کرد، آن هیولاها و ماموتها و مانند‌هایشان همگی نابود شدند.

روزگاری بود که سلطانی مانند تیمور لنگ از این طرف قارهٴ آسیا راه می‌افتاد و تا آنطرفش می‌رفت و همه را قلع و قمع می‌کرد و بر می‌گشت و یک مسجد سیار هم داشت که روی دوش چند صد نفر آدم و شتر، جابجایش می‌کرد تا مبادا شرعیاتش حین کشورگشایی و قتل‌عام، دستخوش فراموشی شود!
دوران تغییر کرد و چنگیز و هلاکو و تیمور و همگی نابود شدند.

روزگاری بود که شاه مملکت می‌گفت ما توی این مملکت یک حزب داریم اونهم حزب رستاخیز، هر کس عضو شد، شد! نشد، بیاد پاسپورتش را بگیرد و از این مملکت برود!
دوران که تغییر کرد، اعلیحضرت پاسپورت مبارکش را برداشت و خودش زحمت را کم کرد!
حالا نوبت آخوندهاست.
خمینی در دوران قبل از اینترنت وارد این مملکت شد، یعنی روزگاری که مردم برای شنیدن اخبار مملکت از ساعت 7 بعدازظهر گوششان را به رادیوهایشان می‌چسباندند تا از سه چهار تا رادیوی فارسی زبان دولت فخیمه و غیرفخیمه و... ، را بشنوند تا متوجه شوند که در شهر خودشان چه خبر است؟!

و حالا دوران داره تغییر می‌کند. اینترنت پرسرعت و فضای مجازی، مردم را دچار تورم اطلاعات کرده، به‌نحوی که به‌عنوان مثال:
اگه فرضا در داستان انفجار حرم امام رضا (ع) چند سالی طول می‌کشید تا ملت بفهمند انفجار کار وزارت اطلاعات خود آخوندها بوده، یا در داستان کشتار کشیش‌های مسیحی، زمان می‌برد تا مردم متوجه شوند، قصابی کشیش‌های آزاده، کار خود آخوندها بوده، این داستان در ماجرای انفجار حرم امامان عسگری در عراق از اینهم کمتر طول کشید و حالا در ماجرای حمله به مجلس و قبر خمینی دیگر کار به سال و ماه هم نکشید و دو سه روزه کافی بود تا تناقض‌های پلیسی و قضایی از پرده بیرون بیفتد و دست و بال آخوندها را توی پوست گردو بگذارد!
برای همین هم هست که رژیم مستمراً در حال درگیری با فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است.
امروز اعلام میکنن 7میلیون آدرس تلگرامی رو بستیم. (رادیو فرهنگ رژیم 16خرداد 96)
پیش از آن، از بازداشت هزار گروه دیگر در فضای مجازی خبر دادند. (خبرگزاری مهر تیر95)
دیگری از بستن 50هزار کانال تلگرامی خبر می‌دهد. (تسنیم16خرداد 96)
و متقابلاً یکی هم از ورشکستگی روزنامه‌های حکومتی! (ابتکار17آبان 95)

ظاهراً تغییر دوران به سرعت تاثیرات خودش را بارز می‌کند! و این بگیر و ببندها هم گرهی از بخت رژیم باز نمی‌کند. ظاهراً نظام در سرازیری سرسره افتاده، یا شاید هم سر و صدای فرود آمدن ”بهمن “ را شنیده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/671287a7-e665-472e-ba91-d4f35d89ac31"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات