728 x 90

ترزا می، تلاش برای ائتلاف در بحبوبه انتقادها

ترزا می، نخست‌وزیر انگلستان
ترزا می، نخست‌وزیر انگلستان
در پی برگزاری انتخابات پارلمانی انگلستان که در آن حزب محافظه‌کار اکثریت خود را در مجلس عوام این کشور از دست داد، ترزامی نخست‌وزیر تلاش دارد با کمک حزب کوچک اتحادگرای دموکراتیک از ایرلند شمالی برای تشکیل دولت به ائتلاف برسد.

دفتر نخست‌وزیری انگلستان روز یکشنبه اعلام کرد ترزامی با حزب اتحادگرای دموکراتیک برای نهایی کردن توافق تا هفته آینده که پارلمان جدید تشکیل جلسه می‌دهد، گفتگو کرده است. حزب اتحادگرا نیز این مذاکرات را مثبت توصیف کرده است.

در حالی که خانم می‌ برای تحکیم موقعیت دولت خود در مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا (برکسیت) خواستار یک انتخابات پارلمانی پیش از موعد شده بود، نتیجه انتخابات برخلاف انتظار وی و پیش‌بینی نظرسنجی‌ها رقم خورد و این حزب تنها توانست ۳۱۸کرسی حزب، یعنی ده کرسی کمتر از اکثریت لازم برای تشکیل دولت را کسب کند. حزب اتحادگرای دموکراتیک ده کرسی پارلمان را از آن خود کرده است.

ترزا می‌ که برای تبلیغات ضعیف انتخاباتی مورد انتقاد فزاینده هم حزبی‌های خود است، همچنین با صعود چشمگیر حزب مخالف دولت، حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین روبه‌رو شد.

در پی آنچه بسیاری شکست قمار سیاسی نخست‌وزیر در تصمیم به برگزاری انتخابات پیش از موعد می‌دانند، دو دستیار نزدیک خانم می‌روز شنبه استعفا کردند. نیک تیموتی و فیونا هیل به‌ویژه برای تبلیغات ضعیف انتخاباتی نخست‌وزیر مورد سرزنش قرار گرفته‌اند.

با افزایش انتقادها از نخست‌وزیر، رسانه‌های انگلستان از جایگزینهای احتمالی برای خانم می‌نام می‌برند و در این میان به بوریس جانسون وزیر خارجه، امبر راد وزیر کشور و دیوید دیویس وزیر امور برکسیت اشاره دارند.

بسیاری در انگلستان از توافق احتمالی با حزب اتحادگرای دموکراتیک ابراز نگرانی می‌کنند.

انگلستان قرار است مذاکرات برکسیت را با اتحادیه اروپا در روز نوزده ماه ژوییه (۲۹خرداد) آغاز کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b31261d3-47cd-49ef-880a-a0c0bfe6e3bb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات