728 x 90

هشدار زندانیان سیاسی در زندانهای اوین، گوهردشت ، فشافویه تهران بزرگ، زاهدان و اهواز

زندان اوین
زندان اوین
به سازمان عفو بین‌الملل؛ شورای حقوق‌بشر و همه نهادهای حقوق‌بشری

متن نامه زندانیان سیاسی در زندانهای اوین، گوهردشت ، فشافویه تهران بزرگ، زاهدان و اهواز:
«به دنبال اقدامات تروریستی که در مجلس و مصلای خمینی رخ داده؛ گویی که مائده‌ای آسمانی برای حاکمان جور و جنایت در ایران رسیده که همه چیز و همه کس را به آن نسبت دهند و محملی باشد برای مشروع جلوه دادن همه اقدامات جنایتکارانه خود در گذشته، حال و آینده‌ای نزدیک.

تلویزیون دولتی مستمراً حوادث اخیر را بهانه‌یی می‌کند برای توجیه همه کشتارهای قدیم و جدید.

این اقدامات که منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی بیگناه شده؛ طراحی شده و برنامه‌ریزی شده توسط خودشان است تا فضای پرسشگری امروز جامعه ایران را نسبت به کشتارهای دهه 60را توجیه و رفع و رجوع کنند. این‌که این اقدامات اخیر واقعاً توسط 'متحد خودشان' داعش علیه خودشان صورت گرفته باشد تفاوتی در نتیجه امروز آنچه این روزها تلویزیون، رادیو و روزنامه‌ها تلاش به 'بازسازی' آن دارند نمی‌کند. از واکنشها و برنامه‌های مستمر تلویزیون و رادیوهای دولتی این خطر احساس می‌شود که

اولا: حکومت قصد دارد که این وقایع را محملی سازد برای توجیه جنایات خود در دهه 60و کشتارهای 67.

ثانیا: هر گونه آزادیخواهی و حق‌طلبی، آزادی خواهان و غارت شدگانی که مطالبات صنفی_اجتماعی خود را دارند به بهانه چنین اقدامات تروریستی سرکوب و خفه کند.

ثالثا: همه پرسشگریهای امروز جامعه و جوانان ایران را تحت‌الشعاع فضای امنیتی خود ساخته کرده و از پاسخگویی سرباز زنند.

رابعا: تعداد اعدامها را افزایش می‌دهند و با یک دروغ بزرگ که ظاهراً 'داعش' (متحد خودشان در سوریه و عراق) هم مسئولیت آن را رسماً به عهده گرفته؛ دست به کشتار تعدادی دیگر از برادران اهل سنت بزنند.

لذا ما زندانیان سیاسی زندان اوین، گوهردشت ، فشافویه (تهران بزرگ)، زاهدان و اهواز پیشاپیش نسبت به خطری که متوجه این زندانیان و اعدام آنها به بهانه‌های واهی است به عفو بین‌الملل، شورای حقوق‌بشر و همه نهادهای حقوق‌بشری هشدار می‌دهیم چرا که این زندانیان سالها پیش به اتهامات واهی دیگری دستگیر شده‌اند از جمله این زندانیان عبارتند از:
سید جمال موسوی (بازداشت سال 1388)
برزان نصرالله‌زاده (بازداشت سال 1389)
عبدالرحمان سنگانی تایبادی (بازداشت سال 1388)
حسن بیات
علی ساعدی
خالد عبیداوی
زندانیان سیاسی در زندانهای اوین، گوهردشت ، فشافویه تهران بزرگ، زاهدان و اهواز

۱۹خرداد ۱۳۹۶
رو نوشت به:
دبیرکل سازمان ملل متحد
شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد
خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb2d6efd-545c-4238-8e7c-f8eb8387d1ce"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات