728 x 90

چالشهای اعضای جدید شورای امنیت ملل متحد

شورای امنیت سازمان ملل‌متحد
شورای امنیت سازمان ملل‌متحد
اعضای جدید شورای امنیت ملل‌متحد انتخاب شدند. انتخاب این اعضا در شرایطی است که شورای امنیت با چالشهای جدی در سطح بین‌المللی روبه‌روست:
193کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد کشورهای کویت، پرو، لهستان، ساحل عاج و گینه استوایی را برای مدت دو سال از اول ژانویه 2018 به‌عنوان اعضای غیردائمی شورای امنیت انتخاب کردند.

هلند بعد از این‌که با ایتالیا به توافق رسیدند که دوره دو ساله را با همدیگر تقسیم کنند برای یک دوره یک ساله به عضویت شورای امنیت انتخاب شد... آنها توافق کردند ایتالیا در سال 2017 و هلند در سال 2018 عضو شورای امنیت باشند.

انتخاب اعضای جدید شورای امنیت در حالی است که این شورا با چالشهای بی‌سابقه‌یی در سطح بین‌المللی روبه‌روست. بحران سوریه با چندین میلیون آواره جدی‌ترین چالش است. همه قطعنامه‌هایی که برای حل این بحران و پایان دادن به فاجعه انسانی در آن کشور به شورای امنیت ارائه شده است با وتوی روسیه ناکام مانده است. دخالتهای رژیم ایران در سوریه بحران این کشور را پیچیده‌تر کرده است.

بحران کره شمالی و توسعه سیستم موشکی و برنامه اتمی این کشور نیز یکی از چالشهای جدی شورای امنیت است. هیچ راه‌حل مسالمت آمیزی تا به‌حال نتوانسته است جلو جاه‌طلبیهای کره شمالی را بگیرد.

بحران در یمن و لیبی و موج مهاجرت در شمال آفریقا نیز از دیگر چالشهای شورای امنیت است که به‌نظر نمی‌رسد راه‌حل عاجلی برای آن در چشم‌انداز باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/513efbfc-0566-4ea3-865b-259720d8ad7e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات