728 x 90

۱۰کشته حز‌ب‌الشیطان در درگیری با رزمندگان اپوزیسیون سوریه در درعا

 عناصر شبه‌نظامی حزب‌الشیطان در درگیری با رزمندگان اپوزیسیون سوریه
عناصر شبه‌نظامی حزب‌الشیطان در درگیری با رزمندگان اپوزیسیون سوریه
اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه یک‌شنبه 14خرداد 96 از قول اتاق عملیات ”بنیان مرصوص“ اعلام کرد 10تن از عناصر شبه‌نظامی حزب‌الشیطان در درگیری با رزمندگان اپوزیسیون سوریه در شهر درعا کشته شدند.

با وجود این‌که شبه‌نظامیان شیعه حز‌ب‌الشیطان با هواپیماهای روسی که بیش از 20حمله هوایی علیه مناطق درگیری انجام دادند، پشتیبانی می‌شدند رزمندگان اپوزیسیون موفق شدند در نبرد موسوم به ”مرگ و نه ذلت“ جلوی اشغال مناطق آزاد شده در حی‌المنشیه در درعا توسط آنان را بگیرند.

همه این تحولات در زمانی صورت می‌گیرد که رژیم اسد نیروهای تقویتی جدیدی به درعا و حومه آن فرستاده است که شامل لشکر چهارم به ‌فرماندهی ماهر اسد و مزدوران حز‌ب‌الشیطان و شبه‌نظامیان عراقی هستند.

اورینت اسامی و برخی عکسهای مزدوران کشته شده حزب‌الله را منتشر کرده است:
 


بیشتر بخوانید:
 
کشته شدن یکی از سرکردگان حزب‌ الشیطان لبنان در بادیه سوریه
اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه روز پنجشنبه 11خرداد 96به‌نقل از رسانه‌های لبنانی گزارش کرد یکی از فرماندهان شبه‌نظامیان حزب‌الشیطان در جریان جنگ در سوریه در کنار نیروهای اسد کشته شد.
نام وی ”عبدالحمید محمود شری“ و لقب وی ”ابومهدی“ ذکر شده است.
جزییات زیادی از نحوه کشته شدن وی اعلام نشده است ولی برخی منابع مطلع احتمال داده‌اند که وی در جریان درگیریها بین نیروهای ارتش آزاد سوریه و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در منطقه بادیه سوریه کشته شده است.
رسانه‌های وابسته به حزب‌الشیطان دو روز قبل هم از هلاکت یک عنصر این حزب به اسم ”عباس سهیل علامه“ ملقب به ”ظافر“ خبر داده بودند.

تعداد کشته‌شدگان نیروهای حزب‌الشیطان در سوریه از ۲هزار تن گذشت
اورینت روز پنجشنبه 10فروردین گزارش داد «یکی از فرماندهان در صحنه نیروهای حز الله لبنان فاش ساخت که تعداد نیروهای حزب‌الله که در نقاط مختلف سوریه کشته شده‌اند از دو هزار نفر تجاوز کرده است.
اورینت افزود: پیشتر، برخی منابع امنیتی لبنانی گفته بودند که این حزب از شروع جنگ در سوریه و ایستادن در کنار رژیم اسد هزار و 500تن از نیروهای خود را از دست داده است.
منابعی دیگر گفتند که حزب‌الشیطان تصاویر نیروهای کشته‌ شده خود را در تابلوهایی در روستاهای شیعه در سراسر لبنان نصب می‌کند...».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ef494f97-0e13-4b42-b927-af986928f3df"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات