728 x 90

خبرگزاری پاسداران، تحریمهای جدید سنای آمریکا را «شلیک کنگره به قلب برجام» توصیف کرد

تحریمهای جدید سنای آمریکا «شلیک کنگره به قبل برجام»
تحریمهای جدید سنای آمریکا «شلیک کنگره به قبل برجام»
سپاه پاسداران رژیم ولایت فقیه تحریمهای مصوب کمیته روابط خارجی سنای آمریکا علیه نقض حقوق‌بشر و تروریسم و برنامه موشکی رژیم را «جدی‌ترین و جامع‌ترین قانون تحریم آمریکا» علیه رژیم و «شلیک کنگره به قلب برجام» توصیف کرد.

خبرگزاری سپاه پاسداران نوشت: به نظر می‌رسد که طرح جدید علاوه بر اعمال تحریمهای جدید می‌تواند بستری برای برخی درگیریهای محدود نظامی را فراهم کند. این طرح اختیاراتی را به رئیس‌جمهور آمریکا می‌دهد که با تهدیدات غیرعادی و فوق‌العاده علیه سیاست خارجی‌ ، اقتصاد و یا روابط خارجی آمریکا که منبع آن خارج از این کشور است، مقابله کند. بستر قانونی چنین ارجاعی نیز تمدید سالانه وضعیت اضطراری علیه ایران است.

خبرگزاری سپاه پاسداران اضافه کرد: همچنین رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند بر اساس دستورات اجرایی و محول کردن آن به دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری تحریمهای جدی و موثری علیه (نظام) در حوزه فعالیتهای موشکی، اقدامات ثبات زدا و یا نقض حقوق‌بشر ایجاد کند که به‌راحتی معافیتهای تحریمی برجام را بدون اثر می‌کند.

سپاه پاسداران در ادامه به «بازرسی کشتیها و هواپیماها» به‌دلیل ارسال کمک به سوریه، عراق و لبنان، نامگذاری سپاه در لیست تروریستی، «بازگشت تحریمهای هسته‌یی در لباس مبدل»، «تلاش برای همراه کردن اروپایی‌ها در تحریمهای هسته‌ای» اشاره کرد و نوشت: قانون مبارزه با فعالیتهای ثبات زدای (نظام) ایران در سال 2017" به‌صورت کلی از 12بخش تشکیل شده است و رئیس‌جمهور آمریکا را موظف به شناسایی دایره وسیعی از فعالیت‌های (نظام) ایران در حوزه منطقه، حوزه تسلیحاتی و حقوق‌بشر و اعمال تحریمهای جدی و مؤثر بر افراد و نهادهای دخیل در این حوزه می‌کند.

جهت گیری اصلی این طرح علاوه بر احیای برخی از تحریمهای پیش از برجام در قالبهای جدید، فشار بر سپاه پاسداران به‌عنوان محرک اصلی طرح‌های موشکی و فعالیتهای منطقه‌یی (نظام) را دنبال می‌کند.

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم در واکنش به تحریمهای اخیر سنای آمریکا علیه برنامه موشکی رژیم گفت: سیاست موشکی نظام با هیچ قطعنامه‌یی منافات ندارد و دفاعی و بازدارنده است و در این سیاست هیچ تغییری به وجود نخواهد آمد.

وی اضافه کرد: اگر این طرحها به امضای دولت برسد سیاست دولت آمریکا خواهد بود که ما باید بر آن اساس واکنش داشته باشیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/55660b10-062f-4ea0-9cb0-ee812d6dbfae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات