728 x 90

شبه‌نظامی,سوريه,دخالتهاى سپاه پاسداران در كشورهاى منطقه,

شروع عملیات ”آتش‌فشان صحرا“ در سوریه علیه شبه‌نظامیان وابسته به رژیم آخوندی

-

بیانیه رسمی ارتش آزاد سوریه برای شروع عملیات آتش‌فشان صحرا
بیانیه رسمی ارتش آزاد سوریه برای شروع عملیات آتش‌فشان صحرا
اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه سه‌شنبه 2خرداد 96خبر داد رزمندگان ارتش آزاد سوریه روز دوشنبه‌ عملیات ”آتش‌فشان صحرا“ را با هدف پاکسازی صحرای سوریه از شبه‌نظامیان و گروه‌های وابسته به رژیم ایران آغاز کردند.

در بیانیه رسمی ارتش آزاد سوریه آمده است ”در این روز مبارک نبرد آتش‌فشان صحرا علیه شبه‌نظامیان ایرانی و خارجی و پاکسازی صحرا از آنان و نابود کردن آنان شروع شد.

ما گروه‌های ارتش آزاد سوریه شروع نبرد علیه این سازمانهای جنایتکار را اعلام می‌کنیم. این عملیات برای پس‌ گرفتن سرزمینمان است و برای آن فداکاری و حماسه‌سازی خواهیم کرد“.

گروههایی از ارتش آزاد سوریه از جمله ”ارتش کوماندوهای انقلاب“ که از حمایت هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا برخوردار است به گروه‌های ایرانی برای وارد شدن به منطقه عملیاتی نظامی این ائتلاف هشدار داد.

بیشتر بخوانید:

حمله جنگنده‌های آمریکا به ارتش اسد و شبه‌نظامیان رژیم آخوندی

به گزارش رسانه‌های بین‌المللی جنگنده‌های ائتلاف به رهبری آمریکا روز پنجشنبه 28اردیبهشت 96کاروانی از ارتش اسد به همراه شبه‌نظامیان رژیم آخوندی را مورد حمله قرار داد.

بر اساس گزارشات داده شده به‌نقل از مزاحم السلوم از رزمندگان سوری، این کاروان در حال حرکت به سمت پایگاه ”التنف“ در جنوب سوریه که محل استقرار نیروهای ویژه آمریکاست، بود.
خبرگزاری رویترز نیز به‌نقل از مزاحم السلوم افزود: ”جنگنده‌های ائتلاف بعد از آن به کاروان حمله کردند که نیروهای ارتش سوریه و شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران در ۲۷کیلومتری این پایگاه نظامی با نیروهای شورشی درگیر شدند. ما به ائتلاف خبر دادیم که از سوی ارتش سوریه و شبه‌نظامیان رژیم ایران هدف حمله قرار گرفته‌ایم و جنگنده‌های ائتلاف به کمک ما آمدند و این کاروان را منهدم کردند“.

از سویی دیگر سعید سیف، از مسئولان ارتش آزاد سوریه نیز گفت که مداخله ایالات متحده به شورشیان کمک می‌کند تا منطقه تحت کنترل خود را در برابر حملات آینده ارتش سوریه و شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران حفظ کنند.

شکست تهاجم سنگین شبه‌نظامیان رژیم ایران در درعا

به گزارش اورینت تلویزیون اپوزیسیون سوریه، شبه‌نظامیان رژیم ایران و نظامیان اسد شدیدترین حمله را از زمان اجرای توافقنامه کاهش تنش در مناطق آزاد شده برای اشغال محله منشیه در درعا انجام دادند.
این تهاجم روز چهارشنبه 27اردیبهشت 96با بمباران هوایی فشرده با موشک و بشکه‌های انفجاری همراه بود. اما با این وجود رزمندگان ارتش آزادی، حمله دشمن را ناکام گذاشتند. ارتش آزادی همچنین در غرب درعا، پیشروی عناصر داعش در محورهای نوا و شیخ سعد و جبیلیه و پایگاه رباعی و مساکن جلین را متوقف کرده و به شکست کشاندند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b3dc30ee-e9da-41f1-a13a-09d133242754"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات