728 x 90

اخبار آمريكا,اخبار خاورمیانه,

نزدیکی آمریکا به کشورهای عرب منطقه خاورمیانه

-

حضور ترامپ در خاورمیانه
حضور ترامپ در خاورمیانه
ژنرال جک کین معاون سابق ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا نزدیکی دولت دونالد ترامپ به کشورهای عربی منطقه خلیج‌فارس را یک اقدام تاریخی می‌داند که به بی‌عملی و انفعال آمریکا در صحنه بین‌المللی پایان می‌دهد.

بخشهایی از مصاحبه وی با تلویزیون فاکس‌ نیوز 1خرداد96 در زیر می‌آید:
فاکس نیوز:
ترامپ و تیم او در خاورمیانه هستند...
ژنرال جک کین می‌گوید: ... چیزی که از نظر من، این سفر را یک سفر تاریخی می‌کند این است که آمریکا دوباره به صحنه جهانی برمی گردد. او مایل است با دشمنان ما مقابله کند. او می‌خواهد در مورد شکست دادن داعش، نه تنها در خاورمیانه، بلکه با هم‌پیمانان اروپایی ما به گفتگو بنشیند. دونالد ترامپ می‌خواهد مانع سیاستهای توسعه‌طلبانه رژیم ایران و روسیه شود و با آنها مقابله کند. او می‌خواهد به هم‌پیمانان ما اطمینان بدهد که آمریکا پشت آنها را دارد و مشکلاتی که آنها با دولت اوباما داشتند، تمام شده است.

فاکس نیوز:‌ ... اولین سفر خارجی سایر روسای جمهور مانند اوباما و بوش، به کشورهای همسایه مانند کانادا و مکزیک بوده است... آیا این برای ترامپ خوب است که اولین سفر خارجی‌اش را به کشورهای خاورمیانه انجام می‌دهد؟
ژنرال جک کین: ... از زمان جنگ جهانی دوم، رئیس جمهوری نبوده که با چالشهایی مواجه شود که این رئیس‌جمهور مواجه است. ما چالشهای امنیتی جهانی داریم که فراتر از هر چیزی از زمان شوروی سابق است. این رئیس‌جمهور با اسلام بنیادگرا و افراطی روبه‌روست که تبدیل به یک تهدید جهانی شده است. او با 3 دشمن مواجه است که با منافع ما مقابله می‌کنند: چین، روسیه و رژیم ایران. ما با یک کشور یاغی یعنی کره شمالی مواجه هستیم که تهدید به استفاده از سلاح اتمی علیه هم‌پیمانان ما و علیه آمریکا کرده است. همچنین با حملات سایبری مواجه هستیم که اطلاعات ما را می‌ربایند... هیچ رئیس جمهوری در این مقیاس با تهدیدهای جهانی روبه‌رو نبوده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a3e0b04b-2a8a-488e-9026-938d356f4ae3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات