728 x 90

گزارش وزارت‌خارجه آمریکا درباره تحریم ناقضان حقوق‌بشر در ایران

استوارت جونز معاون موقت وزیر خارجه آمریکا
استوارت جونز معاون موقت وزیر خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا گزارشی در مورد تحریم ناقضان حقوق‌بشر در ایران برای کنگره آمریکا ارسال کرد.

در این گزارش که متن آن روز چهارشنبه 28اردیبهشت 96 بر روی وبسایت وزارت‌خارجه آمریکا منتشر شده، به تحریم‌ اخیر سازمان زندانهای رژیم ایران در تهران و سهراب سلیمانی رئیس سابق این سازمان و برادر پاسدار قاسم سلیمانی اشاره شده است.

استوارت جونز معاون موقت وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در این گزارش می‌گوید «همان‌طور که ما به‌دقت پایبندی رژیم ایران به برجام را بررسی و سیاست جامع در قبال این رژیم را توسعه می‌دهیم، با اقداماتی جدید، رژیم ایران را به‌خاطر نقض حقوق‌بشر مورد حسابرسی قرار می‌دهیم».

استوارت جونز می‌گوید از شرکای خود در سراسر جهان می‌خواهیم در این مسیر به آمریکا پیوسته و به افراد و نهادهایی که تحریم‌های بین‌المللی علیه رژیم ایران در زمینه حقوق‌بشر را نقض می‌کنند، هشدار دهند.

وی با اشاره به این‌که حکومت ایران در طول چند دهه گذشته حقوق مردم خود و اتباع دیگر کشورها را در موارد متعدد زیر پا گذشته است، گفت این الگوی رفتاری رژیم ایران باید پایان یابد.

به گفته استوارت جونز، آمریکا و متحدانش برای دفاع از حقوق مردم ایران و اتباع خارجی‌ در آن، از جمله شهروندان آمریکایی که به ناحق زندانی یا مفقود شده‌اند، به اعمال فشار بر تهران ادامه خواهند داد.

در پایان این گزارش همچنین به اقدامات وزارت خزانه‌داری دولت دونالد ترامپ در ماه گذشته میلادی برای تحریم برخی افراد مرتبط با نقض حقوق‌بشر در ایران اشاره شده است.

گزارش وزارت‌خارجه همزمان با بیانیه روز چهارشنبه وزارت خزانه‌داری در مورد تحریم هفت نفر دیگر در ایران و چین، که به برنامه موشکی بالیستیک رژیم ایران کمک کرده‌اند، منتشر می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3949036c-9413-4510-b55f-ca32cfeb60d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات