728 x 90

برجام، زهرخواران رژيم,

«چیز زیادی از نشست برجام در نیامد»!

-

نشست برجام -آرشیو
نشست برجام -آرشیو
«چیز زیادی از نشست برجام در نیامد»، «‌پخت و پز تحریمهای جدید علیه» نظام و «‌مشکلات جدی بر سر راه رفع مؤثر تحریمها» از جمله اظهاراتی است که به‌دنبال نشست اخیر وین در رسانه‌های رسمی رژیم انعکاس یافته است.

تلویزیون رژیم – 6 اردیبهشت 96: معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر خارجه (عراقچی) با بیان این‌که هنوز بر سر راه رفع مؤثر و برداشتن تحریمها مشکلات جدی وجود دارد، تأکید کرد، فضای تردید و دودلی که دولت آمریکا به وجود آورده غیرقابل قبول است و با متن و روح برجام همخوانی ندارد».

ظریف وزیر خارجه حسن روحانی هم نسبت به موضع اخیر آمریکا مبنی بر این‌که اگر رژیم روح برجام را نقض کرده باشد ما دست به اقدام می‌زنیم، واکنش نشان داد:
تلویزیون رژیم شبکه 26 اردیبهشت 96: «‌ در حاشیه جلسه هیأت دولت آقای ظریف وزیر خارجه در پاسخ به اظهارات ضد برجامی رئیس‌جمهور آمریکا گفت: خیلی به حرفهای ترامپ توجه نکنید. ترامپ گفته بود ممکن است آمریکا به برجام متعهد نماند».

این تلاش ظریف برای تخفیف دادن فضای ضد برجام، البته نتیجه زیادی ندارد، چون بلافاصله مهره‌های باند رقیب زیراب این حرفها را می‌زنند. به‌عنوان مثال یک کارگزار بازنشسته وزارت‌خارجه از باند خامنه‌ای به نامه ابوالفضل ظهره‌وند با صراحت بیشتری در پاسخ به نقش بازدارنده نشستهایی شبیه نشست وین برای جلوگیری از تشدید تحریمها می‌گوید:‌

«چیز خاصی از توش نتونست بیرون بیاد اونهم دلیل داره دلیلش هم پیچیدگی‌های متن برجام هست و فضایی که برای این نوع از بدرفتاری آمریکاییها درش طراحی شده. این یکی از دلایلش هست. در شرایط کنونی خب چاره جز این هم نیست. یعنی ما با یک فضای عدم اطمینان امروز مواجه هستیم که بر چند پایه استواره. یکیش مواضع خود آقای ترامپ هست که اخیراً هم عنوان میکنه روح برجام نقض شده.

نکته دیگری که ما داریم این است که تعداد دیگری از نمایندگان کنگره بسته تحریمهایی رو آماده کردن که البته قرار است بعد از نتایج انتخابات ایران این را به تصویب برسانند. خب این در واقع نشون میده دورنمای روشنی از این قضیه نمیتونه وجود داشته باشه. یک موضوع دیگری هم هست که دولت آقای ترامپ به‌صورت رسمی اتخاذ کرده و آن موضوع بررسی ارزیابی و بازنگری در متن برجام هست. یعنی به عبارتی مترصد این هستند که برجام را دوباره در دستور کار قرار دهند». (تلویزیون شبکه 1 رژیم 7اردیبهشت 96)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/43b7059c-1405-446d-a707-50f25cfb424d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات