728 x 90

شبكه هاى تروريستى,دخالتهاى سپاه پاسداران در كشورهاى منطقه,تغيير سياستهاى دولت آمريكا در قبال رژيم ايران,تحریم‌ها علیه ایران,

افزایش فشارهای جهانی و واکنش رژیم آخوندی

-

تروریسم و جنگ‌افروزی رژیم در همه کشورهای منطقه
تروریسم و جنگ‌افروزی رژیم در همه کشورهای منطقه
این روزها شاهد افزایش موضعگیریهای بالاترین مقامهای دولت آمریکا علیه رژیم آخوندی و تحریکات آن هستیم. این موضعگیریها عمدتاً بر وجه اقدامات تروریستی رژیم و نقش آن در صدور آن به کشورهای منطقه و جنگ‌افروزی در آنها تأکید دارد و به نظر می‌رسد که دولت جدید آمریکا در حال حاضر می‌خواهد با حربة‌ تحریمها با رژیم مقابله کند.

افزایش مداوم فشارهای جهانی و هشدارهای مکرر مقامهای کشورهای مختلف به رژیم، واکنشهای گسترده‌یی را در بین آخوندها برانگیخته است، ابتدا دو نمونه از اظهارات مقامات آمریکایی و بعد واکنشهای رژیم را مرور می‌کنیم.

سایت وزارت‌خارجه آمریکا در روز 29فروردین به‌نقل از تیلرسون وزیر خارجه این کشور نوشته است: "ایران کماکان اصلی‌ترین کشور حامی تروریسم از طریق برنامه‌ها و روشهایی خود می‌باشد. پرزیدنت دونالد ترامپ، شورای امنیت ملی را مسئول هدایت چند سازمان برای بررسی برجام کرده است که ارزیابی کنند آیا تعلیق تحریمهای ایران در رابطه با برجام برای تأمین منافع امنیت ملی آمریکا حیاتی است یاخیر... زمانی که بررسی چند سازمان تکمیل شود، دولت به‌دنبال کار با کنگره بر سر این موضوع خواهد بود“.

نیویورک پست هم در روز ۲۸ فروردین به‌نقل از جان بولتون، سفیر سابق آمریکا در ملل‌متحد نوشته است: «وقت معرفی و تحریم تروریستهای ایران فرا رسیده است. واشینگتن در حال حاضر در حال بررسی این است که آیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یک ”سازمان تروریستی خارجی“ قلمداد بکند یا خیر»

رژیم که جرأت عربده‌کشی مثل زمان اوباما و حتی نشان‌دادن واکنش جدی را ندارد، فعلاً فقط این موضعگیریها را با کمترین موضعگیری متقابل تنها منعکس می‌کند.

مثلاً تلویزیون رژیم در روز 29 فروردین گفت: «وزیر خارجه آمریکا بار دیگر با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم گفت دولت با در نظر گرفتن این موضوع بررسی توافق هستی را آغاز کرده است».

یا خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس در همین روز نوشته است: «وزیر خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه گفت که این کشور قصد دارد تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کند. این برنامه‌های تحریمی فوق‌العاده مهم هستند. آنها یکی از مهم‌ترین بخش‌های شغل من هستند».

وقتی بحث به در لیست قرار دادن سپاه پاسداران به‌عنوان بازوی اصلی صدور تروریسم رژیم می‌رسد، آه و ناله‌ها بالاتر می‌گیرد.

آن چه خبرگزاری حکومتی آریا در روز 29فروردین نوشته یک نمونه از همین ناله‌هاست:
«افزایش تحریمهای ایران در دستور کار دولت ترامپ. دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی احتمال تقویت تحریمهای موجود علیه ایران از جمله اعمال تفسیری سخت‌گیرانه‌تر از توافق هسته‌یی بین قدرتهای جهانی و تهران است... افزایش تحریمهای آمریکا به‌منظور تحت پوشش قرار دادن بخشهای بسیار بیشتری از اقتصاد ایران که به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مرتبط است از جمله این گزینه هاست».

نمونهٴ دیگر حرفهای سلیمی عضو مجلس ارتجاع در روز 29فروردین است: «سپاه پاسداران بخشی از ارتش جمهوری اسلامی تلقی می‌شود. تحریم ارتش کشورها خلاف قوانین مجامع جهانی و بین‌المللی است. آمریکا می‌داند که سپاه یکی از پایه‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی است و تلاش دارد با طرح تحریم آن امنیت کشور و منطقه را متزلزل کند».

این چند نمونه گوشه‌یی از ابراز ترس و نگرانی نظام ولایت‌فقیه است که صفحات رسانه‌های حکومتی را پر کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/db0f9c0d-30a4-4d43-a906-11948f954454"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات