728 x 90

اخبار يمن,

غارت کمکهای انسان‌دوستانه به یمن توسط شبه‌نظامیان

-

استان حدیده
استان حدیده
به گفته سفیر یمن در سازمان ملل متحد، دولت یمن اسنادی را در مورد سرقت کمکهای انسان دوستانه توسط شبه‌نظامیان حوثی به سازمان ملل‌متحد و شورای امنیت ارائه کرد.

خالد الیمانی سفیر یمن در سازمان ملل متحد23فروردین 96 گفت: «طی روزهای گذشته به دفتر سازمان ملل و شورای امنیت اسنادی را ارائه کرده‌ایم که نشان می‌دهد شبه‌نظامیان کودتاگر از کمکهای انسان‌دوستانه برای تلاشهای جنگی‌شان استفاده می‌کنند. قاچاق کمکهای انسان‌دوستانه و فروش آنها در بازار سیاه، دادن سوخت به شرکتهایی که طرفدار شبه‌نظامیان حوثی هستند، همه تحت نظارت قرار گرفته‌اند و در این رابطه دلایل قاطعی به شورای امنیت داده شده است».

حدیده حلقه وصل اغلب استانهای یمن است ولی تا این تاریخ بخشهایی از آن در کنترل شبه‌نظامیان حوثی باقی مانده است. باز پس‌گیری این استان رسیدن کمکهای انسان‌دوستانه به اغلب این مناطق را تضمین می‌کند و مانع قاچاق سلاح برای کودتاگران خواهد شد.

استان حدیده و دو بندری که دارد به شریان استانهای شمالی و غربی یمن تبدیل شده‌اند، ولی اغلب این مناطق در کنترل شبه‌نظامیان کودتا گر است. این استانها در شمال صعده، عمران، صنعا پایتخت یمن و ذمار هستند.

در اکتبر سال 2014 یک هفته بعد از تصرف صنعا، شبه‌نظامیان به سوی حدیده رفتند چرا که این استان موقعیتی حیاتی داشت.

مصارده کمکهای انسان‌دوستانه باعث ایجاد بحرانی انسانی و قحطی در شهرها و شهرستانهای حدیده شد. علاوه بر این کنترل این استان توسط شبه‌نظامیان تردد کاروانهای انسان‌دوستانه از حدیده به استان تعز را مختل کرد. همچنین مانع از آن شدند که این کمکها به صنعا و استانهای شمالی اطراف صنعا برسد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7a5961f1-e224-4470-87b7-2b010cbda90e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات