728 x 90

نمايش انتخابات رياست جمهورى ,

جنگ انتخابات و نگرانی از خطر قیام

-

آخوند جلاد رئيسی و آخوند شیاد روحانی
آخوند جلاد رئيسی و آخوند شیاد روحانی
در جنگ انتخابات کاملاً روشن است که باندهای رژیم چگونه نارضایتی مردم به‌خاطر فقر، بیکاری و گرانی را به سوخت جنگ انتخابات تبدیل کرده‌اند. اما با ورود به صحنه‌ي این جنگ، هشدارهای متقابل نسبت به نتيجة این نارضایتی‌های متراکم هم به جنگ باندی اضافه شده است.
بيش از يک ماه به نمایش انتخابات باقی مانده و جنگ انتخابات میان باندها به‌شدت ادامه دارد. در این رابطه باندهای حاکم جبهه‌های مختلفی را در این جنگ باز کرده‌اند. یک جبهه‌اش جبهة مسائل اقتصادی است. هر دو طرف پرده از گوشه‌يي از واقعيت‌ها را کنار می‌زنند تا زیر پای همدیگر را خالی کنند. یک جبهة دیگر هشدارهای متقابلی است که بر اساس فشارهای جهانی و منطقه‌یی که روز به روز علیه رژیم شدت می‌گیرد، به هم دیگر می‌دهند. به‌نظر می‌رسد که یک جبهة دیگر هم با ورود آخوند رئیسی باز شده و شاید با توجه به هشدارهای متقابلی که دو باند نسبت به خطر قیام به یکدیگر می‌دهند به جبهة اصلی تبدیل شود.
البته تقریباً تمام معضلات و مشکلات و بن‌بست‌هايي که رژیم با آن مواجه هست در جنگ انتخابات ظاهر شده و بيرون زده است. ولی شاید بتوان گفت آنچه فوقاً آمد اصلی‌ترین جبهه‌های این جنگ باشد.
به‌طور مشخص هشدارهایی که متقابلاً نسبت به قیام به همدیگرمی‌دهند، به این صورت است که هر کدام از باندها، هر بار باند رقیب را متهم می‌کند که اقداماتش و رفتارش می‌تواند به قیامی شبیه سال ۸۸ منجر بشود که البته آنها سال ۸۸ را مثال می‌زنند، ولی در عمق ابراز نگرانیهایشان می‌شود دید که اگر چنین خطری محقق شود، قابل قياس با سال 88 نیست و خیلی برای رژیم خطرناک خواهد بود. برای مثال آخوند روحانی در حرفهایی که همین امروز 20فروردین مطرح کرد، تأکید کرده است: «اگر در کنار هم اختلافات را کنار بگذاریم و با هم بسازیم، می‌توانیم کشور خوبی را داشته باشیم». دیروز هم خیلی واضح‌تر گفته بود: «امروز بیش از گذشته باید متحد و بیدار باشیم؛ معلوم نیست چه خوابی برای منطقه و جهان دیده‌اند، باید هوشیارانه و با برنامه‌ریزی در برابر احتمالات مختلف آماده‌تر و مهیاتر باشیم». رسانه‌های باند وی هم گفته اند: «فراموش نکنید که در هر بازی دوقطبی که رخ دهد و احمدی‌نژاد در میدان باشد، حتماً یک قطب اوست. این انتخابات با حضور تیم احمدی‌نژاد به فیلمی اکشن تبدیل شده که نمی‌دانم در پایان کمدی خواهد شد یا تراژدی!». خلاصه حرفشان به باند رقیب این است که اگر در انتخابات مهندسی کنید و نگذارید ما بیاییم، در مقابل فشارهای جهانی و خشم انفجاری مردم با خطر جدی مواجه می‌شوید. عین همین را باند خامنه‌اي خیلی واضح‌تر به باند روحانی هشدار می‌دهد: «پذیرش مسئولیت و واگذاری آن، یقیناً از مهم‌ترین فراز حکومت‌داری در نظام اسلامی است. در صورت نبودن شرایط برای واگذاری آن، فضا را متشنج نکرده و مایه زحمت نظام و کدورت در جامعه نشود؛ مشابه رفتار فتنه‌انگیزی که در انتخابات 88 در کشور اتفاق افتاد».
حالا اینها چه ربطی با ورود رئیسی به صحنة انتخابات رژیم دارد و چرا با ورود وی این تقابل تشدید می‌شود؟
معلوم است که باند خامنه‌ای با به صحنه آوردن رئیسی تلاش خود را برای مهندسی کردن انتخابات و بیرون آوردن حتمی او از صندوق بیشتر می‌کند و باند روحانی هم حتماً سعی در افشا و سوزاندن این تلاش‌ها خواهد کرد. به قول خودشان فضا دو قطبی می‌شود و هم‌چنان که خامنه‌ای، روحانی و سایر سردمداران رژیم گفته‌اند دو قطبی شدن، خطر قیام را به‌دنبال دارد. بنابراین با اعلام رسمی حضور رئیسی در جنگ انتخابات همان‌طور که خودشان هم ابراز نگرانی می‌کنند، خطر شکاف در بالا و هموار شدن راه قیام میسر می‌گردد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d39f6b2e-37fa-48be-9eeb-0a2a0ce013b5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات