728 x 90

كره شمالى,

هشدار دونالد ترامپ:‌اگر چین در مورد کره شمالی همکاری نکند آمریکا دست به اقدام می‌زند

-

رهبران آمریکا ، کره شمالی، و چین
رهبران آمریکا ، کره شمالی، و چین
رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه 13فروردین 96 در مصاحبه‌یی با «تایمز مالی» چاپ انگلستان چند روز پیش از دیدار برنامه‌ریزی‌شده با همتای چینی خود، هشدار داد اگر پکن در مورد کره شمالی همکاری نکند، واشینگتن، خود، قادر است به وضعیت موجود، «به‌طور کامل» رسیدگی کند.

دونالد ترامپ گفت:‌ «چین نفوذ عمیقی بر کره شمالی دارد و تصمیم خواهد گرفت در مورد کره شمالی به ما کمک کند، و یا این کار را نخواهند کرد. اگر همکاری از سوی پکن حاصل شود برای چین خیلی خوب خواهد شد اما اگر پکن حاضر به همکاری در این مورد نشود برای هیچ‌کس خوب نخواهد شد».

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید کشورش قادر است به‌تنهایی و بدون کمک چین، اوضاع را به‌طور کامل در دست بگیرد. پکن مهم‌ترین حامی پیونگ‌یانگ به‌شمار می‌رود.
چین در مورد وضعیت در شبه‌جزیره کره ابراز نگرانی کرده و آن را بحرانی توصیف کرده‌ است. وزیر خارجه چین به‌تازگی خواستار آن شده تا برای حل این بحران، در گام نخست، کره شمالی اقدامات موشکی و اتمی خود را معلق کند، تا در قبال اقدام پیونگ‌یانگ، مانورهای آمریکا و کره جنوبی نیز متوقف شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3ec60a1f-3786-499a-8d5a-cfda717c56fe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات