728 x 90

هشدار رئیس مجلس ونزوئلا: نیکلاس مادورو در تدارک کودتاست

خولیو بورخس رئیس مجلس ونزوئلا(نفروسط)
خولیو بورخس رئیس مجلس ونزوئلا(نفروسط)
خولیو بورخس، رئیس مجلس ونزوئلا روز پنجشنبه 10فروردین 96 هشدار داد:‌نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور در تدارک کودتا است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که روز پنجشنبه دیوان عالی قانون اساسی ونزوئلا که گفته می‌شود به نیکلاس مادورو نزدیک است، اعلام کرد از این پس این نهاد حق تصویب یا تغییر قوانین کشور را دارد. حکمی که به گفته خولیو بورخس ماهیت وجودی مجلس را زیر سؤال می‌برد.

رئیس مجلس پس از آن که مادورو را به تدارک کودتا متهم کرد، حکم دیوان قانون اساسی را پاره کرد و گفت: «تصمیمات آنها علیه خواست مردمی است که خواستار تغییر در کشور هستند. قضات دیوان عالی قانون اساسی فکر می‌کنند می‌توانند جلوی مردم ونزوئلا را بگیرند. من به نمایندگی این ملت به شما نشان می‌دهم معنی این حکم چیست. این حکم آشغالی بیش نیست!».

دیوان عالی قانون اساسی ونزوئلا، دو روز پیش، حق مصونیت نمایندگان مجلس را نیز ملغی کرده بود.

تنش سیاسی در ونزوئلا پس از آن شدت گرفت که حزب نیکلاس مادورو پس از ۱۷ سال در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۵ شکست خورد و مجبور شد اکثر کرسی‌های مجلس را به احزاب مخالف واگذار کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/953c0273-e2d2-4f7a-afc3-fc2060e24091"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات