728 x 90

كره شمالى,

گامی ضروری برای مقابله با تهدید موشکی کره شمالی

-

نیکلاس برنز معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا
نیکلاس برنز معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا
نیکلاس برنز معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی استقرار سیستم دفاع موشکی در کره جنوبی برای مقابله با تهدید کره شمالی را اقدامی ضروری دانست.
نیکلاس برنز که اکنون استاد دانشگاه هاروارد در دانشکده علوم دولتی است در مصاحبه با سی.ان.ان 23اسفند 95 از استقرار سیستم موشکی آمریکا به کره جنوبی دفاع کرد.

سی.ان.ان: چین نسبت به مسابقه تسلیحاتی هشدار می‌دهد، ما می‌دانستیم که سیستم ضدموشکی در حال استقرار در کره جنوبی است. تا چه میزانی این امر می‌تواند موجب افزایش تنش در منطقه شود؟

نیکلاس برنز: ممکن است تنشها میان چین و کره جنوبی را افزایش دهد، قطعاً هم تنش میان چین و آمریکا را افزایش خواهد داد، فکر می‌کنم رئیس‌جمهور ترامپ کار درستی انجام داده است، کره شمالی دست به آزمایش غیرقانونی اتمی زده است، روز دوشنبه4 موشک بالستیکی به دریای ژاپن شلیک کرده است، ژاپن و کره جنوبی را تهدید کرده است که هردوی آنها کشورهای متحد آمریکا می‌باشند.

بنابراین اعزام سیستم ضدموشک توسط آمریکا به کره جنوبی برای حفاظت از مردم کره جنوبی و نیروهای نظامی کره جنوبی و آمریکا، کار درستی است و چین باید انتظار این را داشته باشد.

اگر چین از نفوذ خود بر روی کره شمالی استفاده نکند که رفتار بد آن را مهارکند، باید انتظار داشته باشد که کره جنوبی و آمریکا دست به این اقدامات دفاعی بزنند و این کاری است که باید برای دفاع از خود انجام دهیم.

سی.ان.ان: شما گفتید دولت ترامپ کار درستی انجام داده است آیا گزینه دیگری هم وجود دارد؟

نیکلاس برنز: ما دوبار تلاش کردیم با کره شمالی مذاکره کنیم، در زمان کلینتون در سال 1994 و در زمان جرج دبلیو بوش در سال 2007. کره شمالی هر دو آن توافقات را نقض کرد برای همین فکر می‌کنم بی‌معنی است برای بار سوم وارد مذاکره با کره شمالی شویم که آن را نقض کند.

معلوم است که ما خواستار ثبات در شبکه جزیره کره هستیم هیچ‌کس خواستار ستیزه‌جویی نظامی نیست ولی روشن است که آمریکا و کره جنوبی و ژاپن حق دفاع از خود دارند.

چین که نفت و غذا و تدارکات برای کره شمالی تأمین می‌کند دارای اهرم نفوذ است ولی نمی‌خواهد از آن استفاده کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7a7e9014-1312-42e4-a9b7-c1083e6683d5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات