728 x 90

چهارشنبه سوري,

کارزار ملی چهارشنبه سوری، کابوس رژیم غرقه در بحران آخوندی

-

چهارشنبه سوری
چهارشنبه سوری
این روزها ابراز وحشت مهره‌ها و رسانه‌های رژیم از فضای مجازی به‌طور چشمگیری بالا گرفته است. از جمله چند نمونه از این ابراز وحشتها به قرار زیر است:
آخوند علم الهدی در نمایش جمعه مشهد:20اسفند: «در برخورد با مشکلات فضای مجازی مستاصل هستیم. در جوامعی که با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مخالفت می‌شد و آن را به‌عنوان ارتجاع و حرکت ضد آزادی مطرح کردند هم‌اکنون به فسادی رسیده‌اند که همه چیز را می‌سوزاند».

آخوند مهدی‌نژاد در نمایش جمعه خور20اسفند: «دشمن در فضای مجازی مشغول فعالیت است، مواظب باشیم تبدیل به وسیله‌ای برای رسیدن به هدف دشمن نشویم».

آخوند شبستری در نمایش جمعه تبریز 20اسفند: «اکثر مطالب فضای مجازی مبتذل و مستهجن و القای شبهه است و با این شرایط جوانان در خطر هستند که شورای عالی فضای مجازی توانسته تا حدی با این معضل برخورد کنند».

آخوند منتظری در نمایش جمعه انار 20اسفند: «شبکه‌های مبتذل ماهواره‌یی و مجازی که به‌عنوان دشمنان خوش رنگ و لعاب در خانه‌ها راه پیدا کرده‌اند بنیان خانواده هارا متزلزل نموده»

آخوند حسینی ‌بوشهری در نمایش جمعه قم 20اسفند: «امروز شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به مسائل و پدیده‌هایی که بروز می‌کند دامن می‌زنند و یک گناه در سطح کل جامعه منتشر می‌شود. امروز دشمنان با ابزار فضای مجازی جوانان ما را به قتلگاه می‌برند و یکی از راه‌کارها برای مقابله با این اقدامات این است که از دفاع مقدس غافل نشویم».

آخوند منتظری دادستان رژیم 21اسفند: «فضای مجازی سنگر حمله دشمن است. اگر ‌چه فضای مجازی محسناتی نیز دارد ولی به یک بستر بسیار خطرناک و جهنم سوزان تبدیل شده است. وقتی می‌گوییم فلان کانال باید فیلتر شود می‌گویند آزادی را از مردم نگیرید! آیا این آزادی است».

به نظر می‌رسد یکی از علل و دلایل این وحشت، نزدیکی چهارشنبه‌سوری است و امسال رژیم بیشتر از هر سال از چهارشنبه‌سوری نگران است؛ چرا؟

در وهلهٴ اول به‌خاطر شرایط انفجاری جامعه و شدت نارضایتی‌ها و خشم مردم؛ چون در واقع چهارشنبه‌سوری همان‌طور که خود روزنامه‌ها و ایادی رژیم هم اعتراف می‌کنند از صورت یک سنت خارج شده و به فرصتی و به یک کارزار ملی برای اعتراض و نشان‌دادن خشم مردم از رژیم، به‌خصوص جوانها تبدیل شده است.

اما از طرف دیگر دست رژیم برای سرکوب از هر سال بسته‌تر است، هم به‌دلیل در پیش بودن نمایش انتخابات و هم به‌دلیل تغییر شرایط منطقه‌یی و بین‌المللی و این‌که سیاست‌ها و عملکردهای ضدمردمی رژیم بیشتر از همیشه مورد توجه مجامع بین‌المللی قرار دارد و رژیم از همیشه نسبت به محکومیتهای بین‌المللی آسیب‌پذیرتر است.

فراموش نمی‌شود که چند روز پیش پاسدار اشتری سرکرده نیروی انتظامی رژیم با اشاره به دست بستگی رژیم در سرکوب می‌گفت به ما دستور دادند که به جای برخورد با تجمعات، آنها را مدیریت کنیم.

علاوه بر تبلیغات و جوسازیهای هر ساله، امسال رژیم از فرط درماندگی به هر خس و خاشاکی برای ممانعت از برگزاری کارزار چهارشنبه متوسل می‌شود؛ علاوه بر تبلیغات دجالگرانه از تمام رسانه‌ها و به‌خصوص تلویزیون رژیم، امسال یک به‌اصطلاح کمپین یا کارزار را تحت عنوان «نه به چهارشنبه سوری»، به بهانهٴ مسخرهٴ حفظ حرمت آتش‌نشانهای شهید پلاسکو شروع کرده و از مردم درخواست می‌کند که برای این‌که آتش‌نشانهای خسته و داغدار فرصت این را داشته باشند که در چهارشنبه‌سوری در کنار خانواده‌هایشان باشند، مردم و جوانها دست از آتش‌بازی و ترقه بازی بردارند. جالب است رژیمی که خانواده‌های همان آتش‌نشانهای شریف و فداکاری را که خودش دستی دستی آنها را به کشتن داد و حالا خانواده‌ها و فرزندان آنها را به‌حال خودشان رها کرده، حالا دم از حفظ حرمت آنها می‌زند. به راستی رژیم آخوندی باید تا کجا درمانده و بیچاره شده باشد که به چنین ترفندهای مبتذل و خنده‌داری متوسل می‌شود.

البته این ترفندهای مسخره هیچ تأثیری بر ارادهٴ مردم و جوانان دلیر که تصمیم گرفتند چهارشنبه‌سوری را به فرصت دیگری برای اعتراض و خیزش تبدیل کنند، ندارد. از قضا آنها از این وحشت بیشتر به ضعف و شکنندگی رژیم پی می‌برند و می‌فهمند که باید فعالیت خود را بیشتر کنند، تا رژیم ناچار از عقب‌نشینی شده و آنها بتوانند بخشی از حقوق به یغما رفته خود را از حلقوم رژیم بیرون بکشند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3fbdc7a4-ba88-41dc-bf29-af81fc93bfb7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات