728 x 90

ابراز نگرانی رژیم آخوندی از پیشرفت مذاکرات ژنو

مذاکرات صلح سوریه در ژنو
مذاکرات صلح سوریه در ژنو
در حالیکه امام جمعه خامنه‌ای در تهران نگرانی حکومت آخوندی را از سیاست دولت جدید آمریکا برای ایجاد مناطق امن در خاک سوریه آشکار کرد، رسانه‌های حکومتی به اشکال مختلف نارضایتی خود را از نتایج کنفرانس ژنو در مورد سوریه برملا می‌کنند.

در حالی که مفسران و رسانه‌های جهان، به‌نقل از نمایندهٴ دبیرکل ملل‌متحد و مخالفان بشار اسد، نتایج مذاکرات ژنو 4 را مثبت ارزیابی می‌کنند، رژیم آخوندی تلاش می‌کند بیانیه نهایی را تحریف کند و بگوید مذاکرات هیچ نتیجه مشخصی نداشته است. تا با این سیلی، هم صورتش را در برابر ریزشیهای نظام سرخ نگهدارد و هم برای بی‌ثمر گذاشتن نتایج و ادامه جنایتهاش در سوریه، زمینه‌سازی کند.

یکی از نمونه‌های این رویکرد، گزارش تلویزیون رژیم است که با قلب کردن بند اول بیانیهٴ نهایی و سکوت در مورد توافقهای اصلی گفت: «بند نخست این سند بر احترام به حاکمیت» و «بند دوم به تعهد ملت به بازپس‌گیری جولان اشغالی» تأکید دارد.

تلویزیون رژیم در گزارش دیگری انزوای خود را از زبان نماینده بشار اسد در مذاکرات به نمایش گذاشت و گفت: «مذاکره کننده دولت سوریه در گفتگوهای ژنو، معارضان تحت حمایت سعودی را به‌گروگان‌ گرفتن گفتگوهای صلح متهم کرد».

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس (تسنیم) تنها دستاورد این دور از مذکرات را «ترک نکردن میز مذاکره قبل از پایان گفتگوها» توصیف کرد.

«بدون نتیجه مشخص» هم عبارتی است که رسانه‌های حکومتی با واکنشهای متناقض از آن استفاده کرده‌اند. مثلاً خبرگزاری مهر آخوندی با تیتر کردن این عبارت به نحو متناقضی در یک سطر بعد اذعان کرده است: معارضان «این گفتگوها را در مقایسه با گفت وگوهای سابق «مثبت تر» اعلام» کردند.

598، یک سایت وابسته به دلواپسان نظام نیز با اعلام این‌که گفتگوها «بدون نتیجه مشخصی بعد از ۸ روز مذاکره به پایان رسید»، نارضایتی آخوندها را به نمایش گذاشته و مثل تلویزیون رژیم از «حاکمیت قانون، تفکیک قوا، استقلال دستگاه قضایی، وحدت ملی» به‌عنوان نتایج نام برده است.

سایر منابع حکومتی نیز در یک کر هماهنگ تلاش کردند اساس مذاکره را، زیر سؤال ببرند. سایت حکومتی الف، خبرگزاری حکومتی میزان و تعدادی دیگر از رسانه‌های باند ولی‌فقیه ارتجاع نوشتند: «معارضان سوریه مدعی شدند که نمایندگان دولت سوریه تحت فشار دولت روسیه توافق کرده‌اند که درباره انتقال سیاسی قدرت، با معارضان وارد مذاکره شوند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cfd4ec22-e391-43a0-aac0-6c523e2afece"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات