728 x 90

وزارت خارجهٴ آمریکا عملکرد ضدانسانی رژیم آخوندی را محکوم کرد

وزارت خارجه امریکا
وزارت خارجه امریکا
وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانهٴ خود در مورد حقوق‌بشر، موج اعدامها و عملکرد ضدانسانی رژیم آخوندی را محکوم کرد و از جمله این موارد را برشمرد:
-استمرار به‌کارگیری مجازات مرگ، شکنجه، مجازات‌های بی‌رحمانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز

-شرایط سخت زندانها که جان بازداشت‌شدگان را تهدید می‌کند
-حبس‌های انفرادی طولانی‌مدت با مواردی که به مرگ تحت بازداشت منجر شده است
-خشونت و سرکوب با انگیزهٴ سیاسی
-خشونت و تبعیض علیه زنان، قومیتها و پیروان مذاهب مختلف
-قتل‌های خودسرانه و غیرقانونی و دستگیریهای خودسرانه
-محدودیت‌ شدید آزادی تجمع، انجمن، بیان، مذهب و مطبوعات
-فقدان قضاییهٴ مستقل
-فقدان انتخابات آزاد و منصفانه
-سانسور مطبوعات از جمله جمع‌آوری بشقاب‌های ماهواره‌یی، سرکوب روزنامه‌نگاران و سانسور اینترنت
-و فساد رسمی در حکومت آخوندی، از جمله نقش سپاه پاسداران در فعالیت‌های غیرقانونی تجاری و قاچاق.

وزارت خارجه آمریکا، در گزارش خود، درباره موج اعدامها در ایران به اعدام نوجوانان و صدور حکم اعدام با نقض اصول پایه‌یی دادرسی و همچنین اعدام‌ در ملأعام می‌پردازد و درباره شرایط زندانها در حاکمیت آخوندی می‌نویسد: «برخی از زندانها، از جمله زندان اوین در تهران و (گوهردشت) در کرج، زندانهای بدنام به‌خاطر استفاده از شکنجه‌های بی‌رحمانه و طولانی مخالفان سیاسی حکومت هستند؛ به‌ویژه بند 209 و بند 2 زندان اوین که طبق گزارشات، تحت کنترل سپاه پاسداران قرار دارد».

در بخشی از این گزارش که به زندانیان سیاسی اختصاص یافته آمده است: زندانیان سیاسی با تهدید بیشتری از شکنجه و سوءرفتار حین بازداشت مواجهند و در بسیاری از اوقات، زندانیان سیاسی برای مدت‌های طولانی، در بندهای انفرادی نگهداری می‌شوند. مأموران رژیم مستمراً به بندهای زندانیان سیاسی و غیرسیاسی یورش می‌برند. برخی از دستگیر ‌شدگان در زندانها و بازداشتگاههای مخفی نگهداری می‌شوند و زندانیان به‌طور مستمر در اعتراض به رفتارهای صورت‌گرفته با آنها، دست به اعتصاب‌غذا می‌زنند. دستگیریهای خودسرانه برای جلوگیری از فعالیت‌های ضد رژیم، امری عادی است. مأموران لباس‌شخصی، به خانه‌ها یا دفاتر حمله کرده، افراد را دستگیر می‌کنند... و اسناد، پاسپورت، کامپیوتر و وسایل الکترونیک... آنها را ضبط می‌کنند.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش خود خاطرنشان می‌کند که رژیم درخواست‌های مکرر گزارشگر ویژه ملل‌متحد را برای بازدید از ایران نادیده گرفته یا رد کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/499fa2fb-f714-4bf0-942e-64de6f3942d3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات